Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilken bank med dåliga förutsättningar?

Så är det.

I ärlighetens namn har jag aldrig haft ett sånt samtal någonsin med banken. Agerar dom som iskalla robotar eller finns det lite känsla oftast?

Nu ska jag iväg en stund. Läser ikapp och besvarar imorgon om mer tillkommer här inne!

Så är det.

I ärlighetens namn har jag aldrig haft ett sånt samtal någonsin med banken. Agerar dom som iskalla robotar eller finns det lite känsla oftast?

Nu ska jag iväg en stund. Läser ikapp och besvarar imorgon om mer tillkommer här inne!

Min erfarenhet är att de är som robotar som säger bara att man måste ansöka och att de inte kan garantera något. De vill helst inte uttala sig om någons förutsättningar alls. Men jag hoppas de är bättre när du ringer

jag tror vissa kör personliga kontroller via låneförmedlare också?

Att dom granskar mer utförligt och inte bara genom manuell granskning på uc.

Jag fick ju konsumentkredit med lite mer än 4% ränta och det dök upp sista timmen. Hade inte så bra förutsättningar ändå

Är lite lätt panikslagen efter att det blivit så att min inkomst inte kommer uppdateras hos UC förrän i juni.
Hade tänkt söka samlingslån nu efter att min inkomst hos UC ökar från 288” till 522” och därmed kommer förbättra mina förutsättningar.
Nu står jag kvar med 288” men har en årsinkomst på 372 som jag kan visa upp via ett anställningsavtal men hos UC står det likväl 288.
Min kreditrisk är på 20,3%. 8 förfrågningar, nyaste är från nov 2018.
Har lån och kreditskulder på ca 440”. Varav ca 90 är kreditkort. Står som sambo på pappret.

Ni med erfarenhet, tror ni jag kan få ett mindre lån eller t o m ett samlingslån med de förutsättningarna?
Jag har varit sjukskriven för ryggskott ooch jag har ingen aning om hur jag ska klara av räkningarna för maj.
Ingen idé att söka lån via creditsafe eller bisnode, mitt betyg suger där.
I början av juni kommer en summa pengar in från ett arv samt i mitten av juni uppdateras min uc. Måste klara mig till dess... :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp