Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilken bank kan ni tipsa om?

Jag bytte nyligen till Länsförsäkringar från Nordea och har gjort allt online. Det som krävdes var kreditupplysning miniUC och legitimation med chip för att registrera bankid. Vissa tjänster, typ aktiedepå kräver bankdosa och då måste man besöka kontoret för att hämta ut. Har endast kontaktat supporten några gånger via interna meddelande i internetbanken.

Kan tipsa om Skandia faktiskt då jag själv gått över till dom från Swedbank. Allt skötes digitalt. Har pågående löneutmätning men det var inga problem. Fick deras bankkort online. Kan tillägga att ingen UC tas då.

Hur har du gått tillväga i dina byten. Vill ha det smidigt och snabbt.
SEB och Danske helt digitalt. Därefter blev jag uppringd men det gällde mest bolån och sparande - de vill ju sälja på sig allt möjligt. Gällande Swedbank så besökte jag deras kontor av ren slump precis innan pandemin och Handelsbanken minns jag inte tyvärr. Samtliga tog UC dock men då valde jag samtidigt typ alla banktjänster ink debet kort.

Tips, går man in på länsförsäkringar online och trycker på att öppna bankkonto så står det att de endast tar en mikro UC.

Du kan öppna konto hos Skandia med ”bankkort online” utan UC

Apropå bankbyte. Igår berättade en bekant att hans bank spärrat hans Swish i ett år. Detta pga krypto och speltransaktioner. Banken menar att man inte får betta med pengar från privatpersoner. Han fick information om detta för ett par månader sen men förstod inte vad banken menade med ”pengar från privatpersoner”. Nu fick han en varning till och swish spärrades. Pengar som har swishats till honom är från familj och vänner och är mindre belopp och avser inte lån till spel. Jag förstår inte vitsen med Swish spärren då folk kan ju istället föra över pengar.

Han vill nu byta bank och undrar om swish är spärrad hos alla banker?

Apropå bankbyte. Igår berättade en bekant att hans bank spärrat hans Swish i ett år. Detta pga krypto och speltransaktioner. Banken menar att man inte får betta med pengar från privatpersoner. Han fick information om detta för ett par månader sen men förstod inte vad banken menade med ”pengar från privatpersoner”. Nu fick han en varning till och swish spärrades. Pengar som har swishats till honom är från familj och vänner och är mindre belopp och avser inte lån till spel. Jag förstår inte vitsen med Swish spärren då folk kan ju istället föra över pengar.

Han vill nu byta bank och undrar om swish är spärrad hos alla banker?
Spärr har jag inte hört talas om. Om det är en spärr av Swish så borde den gälla för alla banker. Om det däremot gäller att hans bank avslutat hans swish-tjänst så går det bra att byta bank och få en ny swish-tjänst.

Spärr har jag inte hört talas om. Om det är en spärr av Swish så borde den gälla för alla banker. Om det däremot gäller att hans bank avslutat hans swish-tjänst så går det bra att byta bank och få en ny swish-tjänst.

Jag uppfattade det som att det har spärrat hans swish och att han kunde återöppna tjänsten efter 12 månader. Helt galet egentligen då han inte håller på med ngn fuffens eller penningtvätt. Hur blir det om han byter telnr?

Bankernas kontroll har ju totalt spårat ur. Har läst här att folk t o m fått sin BankID spärrad för att de spelar och swishar. Kan förstå om det begåtts allvarliga brott men t o m då kan jag tycka att man har rätt till sin E-legitimation som man använder på ställen som inte är bankrelaterade ärenden.

Kan tipsa om Skandia faktiskt då jag själv gått över till dom från Swedbank. Allt skötes digitalt. Har pågående löneutmätning men det var inga problem. Fick deras bankkort online. Kan tillägga att ingen UC tas då.
I mitt fall tog de faktiskt UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp