Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilken bank kan ni tipsa om?

Låter rimligare, om det nu är viktigt att ha ett ”rent” konto. Själv ser jag inga konstigheter med min historik, och den är inte rolig. Men givetvis så kan ju bara känslan av ett ”rent” konto göra sitt till :tummen:
För egen del tänker jag mer om man kanske vill ta bolån om 5-6 år är det kanske inte snyggt att ha massa betalningar till Kronofogden eller om man gå längre tillbaka massa inkasso.

För egen del tänker jag mer om man kanske vill ta bolån om 5-6 år är det kanske inte snyggt att ha massa betalningar till Kronofogden eller om man gå längre tillbaka massa inkasso.
Jag kan genuint inte tänka mig att man kollar så långt bak om man kollar.

Jag kan genuint inte tänka mig att man kollar så långt bak om man kollar.

Inte till inkasso förmodligen men betalningarna till Kronofogden lär ju synas om du kollar 2-3 sidor tillbaka i kontohistoriken (utifall att man söker ett bolån i närtid efter avslutad skuldsanering).

Inte till inkasso förmodligen men betalningarna till Kronofogden lär ju synas om du kollar 2-3 sidor tillbaka i kontohistoriken (utifall att man söker ett bolån i närtid efter avslutad skuldsanering).
Japp men 5-6 år var det nyss och det är inte närtid

Hur menar du?Om man hade kort innan skusan spärrar de det då?
Innan skusan = vet jag inget om.
Utan det var när jag vill öppna konto hos dem som jag fick veta att jag inte var betrodd med ett riktigt betalkort. Utan jag fick ha ett digitalt sådan men inte ett riktigt. Detta pga min skusan.

Innan skusan = vet jag inget om.
Utan det var när jag vill öppna konto hos dem som jag fick veta att jag inte var betrodd med ett riktigt betalkort. Utan jag fick ha ett digitalt sådan men inte ett riktigt. Detta pga min skusan.
Okej, tack.

Jag vill också byta bank och starta en ren historik nu när min skuldsanering har avslutats. Har Nordea och vill byta till SEB. Läser till mig att man kan byta bank själv digitalt eller så hjälper banken dig med bytet. Vilket är enklast att göra? Blir också nojig om säg att SEB kontaktar Nordea för bytet och får då kanske veta av Nordea att jag tidigare inte varit en tip top kund. Så hur gör jag detta på bästa sätt?

Jag vill också byta bank och starta en ren historik nu när min skuldsanering har avslutats. Har Nordea och vill byta till SEB. Läser till mig att man kan byta bank själv digitalt eller så hjälper banken dig med bytet. Vilket är enklast att göra? Blir också nojig om säg att SEB kontaktar Nordea för bytet och får då kanske veta av Nordea att jag tidigare inte varit en tip top kund. Så hur gör jag detta på bästa sätt?
Gå ner på SEB. Prata med dem där så hjälper dem dig.

Jag har bytt bank flera gånger, allt från tjänster till bolån. Har haft följande banker, Handelsbanken, Swedbank, Danske Bank och SEB. Ingen av dessa har krävt något kontoutdrag eller annan typ av historik från tidigare bank vid bytena.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp