Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilken bank kan ni tipsa om?

Ni som har Swedbank. En fråga.

Om en kompis har gjort en överföring ifrån hans Swedbank - till min Swedbank som ska göras på måndag.

När på måndagen kommer dom pengarna? Är det direkt 00.00 eller är det under dagen?
Vet inte om det gäller mellan alla olika Swedbank-kontor, men jag gjorde en överföring till min syster i en annan kommun (lokalt Swedbank-kontor, typ från ”Kalles Sparbank” till ”Ankas Sparbank) och det skedde omgående.

Om en kompis har gjort en överföring ifrån hans Swedbank - till min Swedbank som ska göras på måndag.

När på måndagen kommer dom pengarna? Är det direkt 00.00 eller är det under dagen?

Under natten någon gång, innan 01 skulle jag gissa.

Mellan två Swedbank kommer pengarna direkt, oavsett när på dygnet eller vilken dag överföringen sker.

Han har gjort överföringen redan. Men pengarna har han satt ska dras på måndag.

Vid Swedbank till Swedbank så är transaktionen omedelbar. Oavsett dag, oavsett tid på dygnet

Han har gjort överföringen redan. Men pengarna har han satt ska dras på måndag.
Det går att ändra till ”Överför: Snarast” så kommer pengarna direkt. Han har ett datum på transktionen.

Jo men tanken är att pengarna ska föras över på måndag, kommer dom då direkt 00.00 eller sker det under dagen om vi båda har Swedbank?

Det är inte helt säkert att det sker direkt om överföringen är schemalagd. Förhoppningsvis någon gång tidigt på måndagen.

Det är inte helt säkert att det sker direkt om överföringen är schemalagd. Förhoppningsvis någon gång tidigt på måndagen.

Jag har också något som säger att det inte sker omgående.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp