Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilken bank är smidigast att tacka ja till via Lendo?

Jag gick vidare med Lea bank som låg som nr 1 med bästa erbjudandet. Har inte hört ett knyst idag sedan jag signerade låneavtalet igår. Utifrån det ni har berättat förväntade jag mig åtminstone ett samtal idag. Hoppas att min signering var tillräcklig för att de ska göra en utbetalning. Vet inte om man ska tolka signering som färdigbehandlad ansökan och att de gör en utbetalning. Brukar inte banker skicka en bekräftelse när utbetalningen är gjord?
Jag hörde inget sen kom pengarna efter nån dag

En fråga till. Minns du om det gick på samma sätt även på första lånet som du tog via LEA? D v s tystnad i några dagar och sen utbetalning?
De har ja för mig ja. Du kan alltid ringa eller mejla o fråga. Dom är snabba

Har ännu inte hört ngt från Lea bank men imorse fick jag på KIVRA att de tagit ytterligare en upplysning på mig på UC igår. Varför dubbla UC när de redan tagit via Lendo och försämrar min kreditvärdighet? Har någon varit med om liknande med Lea eller annan bank?

Hej kommer en uppdatering för att dela min erfarenhet med LEA bank.
Lea bank ringde idag (dag 3) och ställde kontrollfrågor såsom namn, adress m.m. Fick info om att lånet kommer lånad på kontot imorgon eller på fredag. Supertrevlig var hen.

Det var ingen extra UC utan kopia på ”Lendos UC”.
Ingen kreditz heller.

Hej kommer en uppdatering för att dela min erfarenhet med LEA bank.
Lea bank ringde idag (dag 3) och ställde kontrollfrågor såsom namn, adress m.m. Fick info om att lånet kommer lånad på kontot imorgon eller på fredag. Supertrevlig var hen.

Det var ingen extra UC utan kopia på ”Lendos UC”.
Ingen kreditz heller.
Skönt. Hoppas det speglar enkelheten jag upplevde trots kontrollfrågor. Dom har säkert mer göra nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp