Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilken bank är minst strul?

Jo, det finns här en ganska massiv ovilja att behöva komplettera något till bankerna, det är nästan så man kan tro att man råkat ange lite fel inkomst och liknande i ansökningarna.
Handlar det inte en del om att man vill veta så fort som möjligt att man faktiskt får lånet. En process med att skicka in papper sminkar ju det. Sen är det klart att en del skarvat i sina ansökningar.

Men för egen del skulle jag velat ha det klart så fort som möjligt.

Handlar det inte en del om att man vill veta så fort som möjligt att man faktiskt får lånet. En process med att skicka in papper sminkar ju det. Sen är det klart att en del skarvat i sina ansökningar.

Men för egen del skulle jag velat ha det klart så fort som möjligt.
Precis, det handlar nog inte så mycket om folk ljuger med inkomst och dylikt, utan mer om att man 1) vet att ifall de begär kontoutdrag/instantor eller dylikt kan sitta och analysera samt kritisera varenda transaktion och framförallt 2) att man vill veta direkt om man är godkänd eller inte.

Jag tror många ljuger på sina ansökningar om saker som boende-kostnad eller dylikt, men sällan inkomst.
Själv har jag varje gång jag ansökt bara angett vad jag har i faktiskt månadslön, men årslönen delat på antal månader är alltid högre än så på grund utav övertider/beredskap/jour beroende på vad för jobb man haft.

Inte Bank Norwegian.
Jag har fått lån hos dessa och skickat in lönespec. Efter det så har det blivit avslag ändå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp