Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilka ?

Vet någon vilka Norra Finans Stockholm AB är och företräder? Dom har tagit en full UC på mig idag. Har inte sökt lån eller annat så det känns olustigt. Tänkte fråfa här först innan jag ringer det 0708...nr jag hittade på allabolag..

Jag vet inte vilka de är men tycker att de ser mysko ut på alla bolag. Dock:

"Bolaget skall bedriva finansiell verksamhet med fakturaköp, fakturabelåning, kreditgivning till företag samt finansiell rådigivning, företaget skall dock inte bedriva verksamhet som kräver tillstånd enligt lagen om bank- och finansieringsrörelse (2004:297) eller enligt lagen om viss verksamhet med
konsumentkrediter (2014:275)"

Kan hända att du köpt/velat köpa något på faktura från någon som säljer sina fakturor till dem? samtidigt; väldigt mysko siffror på alla bolag... Inte det första bolag någon väljer att sälja sina fakturor till direkt...

Jag jag tyckte också det verkade mysko. Måste vara någon gammal skuld dom köpt upp och ska driva in. Jag har inte sökt något fakturaköp, lån eller annat på flera månader och ligger i fas med alla betalningar så det är skumt...

Jag vet inte vilka de är men tycker att de ser mysko ut på alla bolag. Dock:

"Bolaget skall bedriva finansiell verksamhet med fakturaköp, fakturabelåning, kreditgivning till företag samt finansiell rådigivning, företaget skall dock inte bedriva verksamhet som kräver tillstånd enligt lagen om bank- och finansieringsrörelse (2004:297) eller enligt lagen om viss verksamhet med
konsumentkrediter (2014:275)"

Kan hända att du köpt/velat köpa något på faktura från någon som säljer sina fakturor till dem? samtidigt; väldigt mysko siffror på alla bolag... Inte det första bolag någon väljer att sälja sina fakturor till direkt...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp