Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vilka snabblån är möjligt trots många förfrågningar?

Hej jag har förfrågningar i credifsafe bisnode uc
närmare 10st på varje

Vilka kan ja få lån av??

Det beror väl helt på övriga förutsättningar också..

Hej. Det spelar ingen roll hur många förfrågningar man har på Creditsafe - de sparas ej/syns ej.

Hej. Det spelar ingen roll hur många förfrågningar man har på Creditsafe - de sparas ej/syns ej.
Fast att säga att förfrågningar på Creditsafe inte spelar roll av den anledning att dessa inte syns är nog ändå att se lite fel på det hela vill jag nog hävda.
Det är förvisso sant att förfrågningarna inte syns, samtidigt baseras din kreditvärdighet hos Creditsafe (Låg, Medel, Hög) på antalet förfrågningar....bland annat.
Exempel: Har du 70 förfrågningar så påverkar det kreditvärdigheten (såklart).

Fast att säga att förfrågningar på Creditsafe inte spelar roll av den anledning att dessa inte syns är nog ändå att se lite fel på det hela vill jag nog hävda.
Det är förvisso sant att förfrågningarna inte syns, samtidigt baseras din kreditvärdighet hos Creditsafe (Låg, Medel, Hög) på antalet förfrågningar....bland annat.
Exempel: Har du 70 förfrågningar så påverkar det kreditvärdigheten (såklart).Har aldrig någonsin fått lägre kreditvärdighet hos Creditsafe. De skriver själva att förfrågningar inte påverkar kreditvärdigheten då det är andra parametrar som styr.
Vad har du för belägg för detta. I och med att det du säger och det företaget Creditsafe själva säger är helt olika. I praktiken så har jag heller aldrig fått sänkt kreditvärdighet pga antalet förfrågningar.

Bilagor

• 0EB54E1C-1775-46A4-9BFB-960454456476.png
    0EB54E1C-1775-46A4-9BFB-960454456476.png
    327.9 KB · Visningar: 160
Vad har du för belägg för detta. I och med att det du säger och det företaget Creditsafe själva säger är helt olika. I praktiken så har jag heller aldrig fått sänkt kreditvärdighet pga antalet förfrågningar.
Så allt som företag säger stämmer?
Märkligt, när slängde iväg ett par förfrågningar vid ett par tillfällen iallafall så gick min kreditvärdighet från Hög till Medel, detta vid flera tillfällen iallafall (utan att jag betalat ner eller av någonting) eller att inkomst uppdaterats.

Vilka försök har gjorts för att få ett sedvanligt lån med ”normal” ränta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp