Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilka sms lån skickar snabbast till kronofogden?

Av Vivus , credigo , creditstar, Ferratum, sms pengar, expresskredit, lån butiken, risicum, app finans, extra lånet, 38 an, axept kredit, 247 kredit, tusenlappen? Någon som har erfarenhet?
Jag har nog haft samtliga hos kronofogden men vet inte exakt vem som var först. Däremot var onea långsammast fast dom terroriserade mest, det hann aldrig hamna där innan jag lyckades lösa in det och det trots 4 månader utan betalning.
Har haft lite svårt att ha koll på vad som är vad då det stod helt andra ägare på krediten när jag fick sammanställningen då ett inkasso bolag verkat sålt vidare till ett annat. Men har för mig att Risicum var relativt snabba faktiskt.
Ledsen om du inte blir något klokare av det det här, men känns helt omöjligt att ha koll på alla aktörer man lånat av

Hoppades på att kunna ge dig råd men har haft så många samtidigt.
Sedan har jag märkt genom åren även att samma bolag gör olika och ändrar rutiner.

För min del har det varit så att Folkefinans (Monetti & Frogtail) har varit snabbast. Onea har varit ganska snabba på att skicka in de månadsbelopp man legat efter med, två stycken i mitt fall, därefter har de konsekvent vägrat att skicka in hela skulden. Grandvik har varit snabba och skickat in för en månadsbetalning, men tagit ett par månader på sej att skicka in hela skulden. Förskottslön har också varit relativt snabba på att skicka in.

Av Vivus , credigo , creditstar, Ferratum, sms pengar, expresskredit, lån butiken, risicum, app finans, extra lånet, 38 an, axept kredit, 247 kredit, tusenlappen? Någon som har erfarenhet?
En annan sak, många av dessa säger att de skickat till KF och lägger på en avgift på 680 kr men kan tänka sig att ta tillbaks detta om man betalar in en summa ditekt. Då får man en ny avbetalningsplan. Men kolla upp med KF att de verkligen skickat dit?! Många lägger bara på en avgift och hotar med KF.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp