Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilka skickar till Kronofogden utan betalningsföreläggande?

Som tråden lyder.
Normalt sätt får man :

Faktura
Påminnelse 1
Påminnelse 2
Inkasso.
Sista chans.
Betalningsföreläggande - Kronofogden.

Men det gäller inte allla mig veterligen,

Exempelvis CSN VET jag skickar till Kronofogden utan att du har behövt skriva under ett betalningsföreläggande,
Finns det fler aktörer som gör det?

Det är bara olika statliga instanser som kan det. Listan är lång, är nog kring 80 olika saker som kommer in så. Vanligast är

Tvavgifter
Underhållsstöd
Skatteskulder
Trängselskatter och infrastrukturavgifter
Böter
Felparkeringsavgifter
Studiemedelsavgifter

Felparkeringsavgifterna kan nog vara från kommuner också

Har varesej bil båt eller TV så någolunda trygg sitter jag i båten :D

Viten
Brottsofferfond
Särskild rättsverkan
Rättshjälpsavgift
Utländsk skatt
Utländska böter.

Det är dom jag kommer på som är de man ser varje vecka.. men finns mängder med andra olika som dyker upp med ojämna mellanrum.
Vägsamfälldigheter kan också lämna in direkt, också sällsynt men ett undantag från staten.. får kanske revidera "bara staten" :)

De benämns oftast bara som amål eller allmänna mål, skulder till det allmänna. Banker och elräkningar och allt annat man kan ha obetalt benämns emål eller enskilda mål.

Amålen har i många fall en särställning vid löneutmätning, underhåll och skatter tex får pengar innan några emål ser röken av pengar.
Den företrädesrätten gäller bara löneutmätning. Om kronofogden tar din rolexklocka eller hittar 1000 kr på ett konto som man kan ta så sprids det jämnt över alla skulder

Det är någon till som jag känner att jag missat som är mycket vanlig men kommer inte på..

Så undvik att äga bil folket

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp