Fick mail idag från Collector som uppdaterat sina villkor. Från och med 31/1-21 kommer dom att rapportera in missbrukad kredit!
Det borde det igenteligen inte göraFrågan är om detta påverkar dom som sedan tidigare släppt något ifrån Collector till inkasso.
Hoppas inte det. Jag drog iväg ett Mail dit och frågade. Fårse va de svararDet borde det igenteligen inte göra

Har nyss pratat med Collector ringde då de inte ville svara på såna frågor via mail pga banksekretess.
Han jag pratade med bekräftade att de ENDAST gäller nytillkomna ärenden. Ärenden som redan ligger hos inkasso är redan betalda till collector då skulden blitt uppköpt av inkassobolaget. Så man kan fortsätta betala som vanlig enligt sin avbetalningsplan och får ingen missbrukad kredit.![]()
Nytillkomna efter 31 JanuariNytillkomna efter den 31a Januari eller nytillkomna efter att de bestämda sig för att ändra?

Någon som vet om Klarna rapporterar missbrukad kredit?
Klarna fungerar såhär. Först anlitar dom legalis t.ex som ombud i fyra månader.
Efter fyra månader säljer dom hela skulden till sileo, vilket är samma ägare som legalis.
Jag har ett ärende nu hos legalis, har inte fått någon missbrukad kredit där, undrar hur det blir när skulden övergår till sileo.