Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

vilka olika inkassobolag dessa använder företag?

Ferratum verkar ha bytt inkassobolag. Fick mail från ferratum i december att det skulle gå till Sileo Kapital men det gick till Axactor Sweden AB istället.

Ni som svarade på smspengar inkasso, var det deras kontokredit eller sms lån?
Det är kortkredit jag undrar över
Sms hotar med att om krediten sägs upp blir det mycket dyrare och dom har svårt att ge avbetalningsplaner verkar som hela krediten blir förfslllen och pengarna ska in direkt

Sms hotar med att om krediten sägs upp blir det mycket dyrare och dom har svårt att ge avbetalningsplaner verkar som hela krediten blir förfslllen och pengarna ska in direkt
hur gick det för dig, fick du en avbetalningsplan med sms pengar? vilket inkassobolag har de?

Måste bara få berätta om min erfarenhet om Kredinor. Jag ringde dit för jag ville få en avbetalningsplan på en skuld (innan vi ansökte om skuldsanering och fick igenom den) och skulden var på ca 228k. Helvete vad otrevliga dem var. Hon jag snackade med sa snabbt att "ja, du får skicka ett förslag via mail så får vi se på det.". När jag ringde till Lowell där jag hade en skuld på 60k så var dem skittrevliga, hon jag pratade med. Jag berättade om vår situation och vår ekonomi, hon köpte det och vi började betala på skulden men sen blev jag sjukskriven pga jag bröt benet och tappade min lön och vi kunde inte betala så gick den till kfm och sen knackade den klassiska delgivningsmannen på dörren senare.

Lowell tyckte jag var himla trevliga att prata med och Kredinor, hon jag pratade med, var ren skit bara. Kanske hade jag bara otur som mötte fel person på andra sidan luren.

Dom har väl samma som Säkerfinans dvs sitt egna?
Tack för svar, jag ligger som sagt efter och har uppsägning av kredit, i breven jag får står att ingen avbetalningsplan går att få.. ledsamt.. jag tänker om det går till ett inkassobolag, så kanske en avbetplan går att få..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp