Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vilka långivare med bisnode lånar ut till vilket betyg

Min Bisnode har inte ändrats iom att en ff försvann nyligen. Nästa går ut i oktober och i december försvinner ytterligare en, så det verkar inte fungera på samma sätt som hos UC.
Betyget har varit samma senaste halvåret då jag bevakat tjänsten, hände inget när jag drog på mig två ff i april heller i samband med en Advisa-ansökan. Konstigt att förstå sig på det där.

Bisnode är grymt svåra att förstå sig på. En förfrågan från ”dåliga bolag” gör att man direkt hamnar på betyg 1.

...men en ff som försvinner från lika ”dåliga” bolag påverkar inte betyget alls. Bisnodes system känns ologiskt.

Bisnode är grymt svåra att förstå sig på. En förfrågan från ”dåliga bolag” gör att man direkt hamnar på betyg 1.

Någon som har en uppfattning vad som gäller hos United för att bli beviljad ett lån?

Blev precis godkänd 30k hos Slantar med en betalningsanmärkning som går ut 2019-09-01. Jag har 6 bisnode ff. Återkommer med betyg när jag får upplysningen.

Edit: Jag har 2(svag) av 10 i betyg.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp