Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilka låneförmedlare ska jag välja?

Hej. Jag har satt mig i en dålig situation och skulle behöva ah ett lån på 120.000kr för att underlätta vardagen och slippa anades dyra krediter och snabblån.

Mina förutsättningar är en uc-risk på 9,8% och 7ff.
Synliga krediter och lån på ca 600.000kr och en inkomst på ca 470.000kr med ett underskott på 9000kr.

Villen låneförmedlare ska jag välja att söka på? Advisa, lendo, axofinans, freedomfinance osv? Vart tror ni jag kan få bäst ränta? Och vad tror ni at ät jag kommer få för ränta?

Mina två senaste gånger har jag sökt hos Lendo och jag är jättenöjd med dem. Det enda negativa jag har att säga om dem är att de kan vara en aning tjatiga om att försöka pracka på en försäkring. Annars fungerar allt med dem riktigt smidigt! Men det spelar nog ingen roll egentligen. De flesta låneförmedlarna använder i princip samma banker.

Mina två senaste gånger har jag sökt hos Lendo och jag är jättenöjd med dem. Det enda negativa jag har att säga om dem är att de kan vara en aning tjatiga om att försöka pracka på en försäkring. Annars fungerar allt med dem riktigt smidigt! Men det spelar nog ingen roll egentligen. De flesta låneförmedlarna använder i princip samma banker.

Okej kanske inte spelar så stor roll då. Är det bäst att ta lösen av lån och krediter fast det är vissa av dom som ska gå till sånt som inte syns på uc? Så som ferratum.

Okej kanske inte spelar så stor roll då. Är det bäst att ta lösen av lån och krediter fast det är vissa av dom som ska gå till sånt som inte syns på uc? Så som ferratum.
Välj samla lån pga du har högre lån än lön. Samla behöver inte betyda lösenkrav men kan hända.
Syns dem där 600 k lån på UC?

Välj samla lån pga du har högre lån än lön. Samla behöver inte betyda lösenkrav men kan hända.
Syns dem där 600 k lån på UC?

Okej då gör jag det.
Ja det gör dom.
• SEB på 320.000kr.
• Nordea på 245.000kr
• Supremecard kreditkort 38.000 av 40.000kr

Det utanför uc är:
• betalkolla 35.000kr
•ferratum 25.000kr
easycredit 10.000kr

Det jag vill ta lånet till är att betala av alla krediter för det kostar ca 6.000kr i månaden.

Okej då gör jag det.
Ja det gör dom.
• SEB på 320.000kr.
• Nordea på 245.000kr
• Supremecard kreditkort 38.000 av 40.000kr

Det utanför uc är:
• betalkolla 35.000kr
•ferratum 25.000kr
easycredit 10.000kr

Det jag vill ta lånet till är att betala av alla krediter för det kostar ca 6.000kr i månaden.
Kan du höja betalkoll och betala in på supreme card? Så då ev. får bättre kreditbetyg

Man kan titta lite på vilka kreditgivare som låneförmedlarna samarbetar med. Många låneförmedlare har ungefär samma samarbetspartners.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp