Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vilka lån kontrollerar om betalningsföreläggande finns.

Man kan ju även undra vitsen med det. En jävla skillnad på föreläggande och anmärkning.

Det säger väl väldigt mycket. Har man fått ett bf från ett smslån har man ju visat att man inte kan betala tillbaka i tid.

Nu var det ju inte informationsvärdet som ifrågasattes. Dock kan ju vem som helst be KFM utfärda ett föreläggande därav borde uppgifterna först vara offentliga vid eventuellt utslag.

Snabbsmskredit gör det och låna låna
I bland gör 38: an det och s
Extralånet.

Någon som vet hur långt Låna Låna tittar bakåt i tiden? Jag har fått för mig att ett eventuellt föreläggande måste vara äldre än 3 månader, någon som vet om detta stämmer?

Ringa

Fler och fler börjar med att ringa KF och fråga.
Savelend ringde KF när jag ansökte om lån och sa att jag historiskt hade haft X antal ärenden hos KF så därför blev det avslag. När jag ansökte hade jag inget ärende, så Savelend tittar historiskt också.

Oj, vilken stor utsortering det kommer att bli när långivare tittar bakåt i tiden, men den som tittar på den framtida betalningsförmågan kan få låna ut till fler.

de kan se

alla långivare kan se det i sina system om förelägganden för att försäkra kunden

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp