Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilka lån är bäst att bli av med?

Tanken är att ansöka om skuldsanering så småningom och vad jag har förstått så måste man visa att man gjort allt och har brytpunkter samt betala av små nytagna lån. :)

Förstår inte vad du menar!
Kör man dom summorna på lånekalkylatorn så får de inte ge ut ett sånt lån idag längre. Kanske tagits ett tag sen innan nya reglerna trädde in i kraft.
Räntor och kostnader får ej överstiga lånebeloppet så att säga.

Kör man dom summorna på lånekalkylatorn så får de inte ge ut ett sånt lån idag längre. Kanske tagits ett tag sen innan nya reglerna trädde in i kraft.
Räntor och kostnader får ej överstiga lånebeloppet så att säga.
Lånet togs förra året som samlingslån och har tagit betalningsfria månader så kostnaden har blivit mer än 500k idag.

Senast ändrad:
När man löser in lån måste det ske från ens eget konto eller kan min bekant t.ex lösa in dnb och santander direkt från hans bankkonto??

Du har ”övertrasserat” lånet hos collector vilket inte ser bra ut för bankerna. I din UC står det att din ursprungliga skuld var 500.000 och att den idag ligger på 509.000, vilket visar på att din skuld inte sjunker utan snarare ökar. Jag hade betalat in lite på det lånet.

Du har ”övertrasserat” lånet hos collector vilket inte ser bra ut för bankerna. I din UC står det att din ursprungliga skuld var 500.000 och att den idag ligger på 509.000, vilket visar på att din skuld inte sjunker utan snarare ökar. Jag hade betalat in lite på det lånet.
Ja förstår det men kan man göra det direkt från hans konto eller måste han överföra till mig först och sen går jag in och gör extra amortering?
Kommer inte min bank reagera eller ställa frågor om varför jag fått dessa summor??
Tacksam för svar innan jag gör något som kan ställa till det för mig.

Han kan betala in, bara använda betalningsuppgifterna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp