Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vilka kommer börja rapportera till UC?

Så här så killen i deras kundtjänst.
Om du inte kan betala Lägsta beloppet som står på din juli faktura, alltså den som förfaller sista juli, så kommer Qliro att skicka ett uppsägningsbrev till dig ca 7 augusti. Då får du ytterligare ca 30 dagar att betala det du ligger efter med.

Om de inte får pengarna då heller så skickar de skulden till Lowell.

Jag frågade flera ggr om du då får en anmärkning om misskött kredit men han kunde inte riktigt förstå vad jag menade. Han sa att du INTE kommer att få en anmärkning hos kf. Men när jag frågade igen om misskött kredit så visste han faktiskt inte men han sa att om de skickar till inkasso så kommer det att påverka dina framtida möjligheter att handla hos dem.

Sen frågade jag också om du tex ligger efter med 1000 kr x 3 månader men lyckas betala nu 1000 kr innan uppsägningsbrevet kommer, om det skulle göra så att du slipper uppsägningsbrevet och på det så han att NEJ även om hon betalar lite så kommer det att skickas ett uppsägningsbrev ändå.

Hoppas det bringade lite mer klarhet. Men har var väldigt trevlig ifall du känner att vill ringa själv.

Han sa rent ut att kan hon inte betala Lägsta belopp enligt juli fakturan så är det lika bra att invänta uppsägningsbrevet.
Hoppas du kan betala slutet av augusti då? Du kanske kan utnyttja betalfrimånad hos någn annan långivare? Eller helt enkelt strunta i ngn räkning för att klara av Qliro. Pussel pussel pussel, alltid fattas det några små bitar!!!

Så här så killen i deras kundtjänst.
Om du inte kan betala Lägsta beloppet som står på din juli faktura, alltså den som förfaller sista juli, så kommer Qliro att skicka ett uppsägningsbrev till dig ca 7 augusti. Då får du ytterligare ca 30 dagar att betala det du ligger efter med.

Om de inte får pengarna då heller så skickar de skulden till Lowell.

Jag frågade flera ggr om du då får en anmärkning om misskött kredit men han kunde inte riktigt förstå vad jag menade. Han sa att du INTE kommer att få en anmärkning hos kf. Men när jag frågade igen om misskött kredit så visste han faktiskt inte men han sa att om de skickar till inkasso så kommer det att påverka dina framtida möjligheter att handla hos dem.

Sen frågade jag också om du tex ligger efter med 1000 kr x 3 månader men lyckas betala nu 1000 kr innan uppsägningsbrevet kommer, om det skulle göra så att du slipper uppsägningsbrevet och på det så han att NEJ även om hon betalar lite så kommer det att skickas ett uppsägningsbrev ändå.

Hoppas det bringade lite mer klarhet. Men har var väldigt trevlig ifall du känner att vill ringa själv.
Du är en stjärna Myra, tack tack tack!! <3
Så om jag tolkar det rätt så kommer jag inte få en misskött kredit såvida jag betalar åtminstone uppsägningsbrevet?
På uppsägningsbrevet antar jag att det kommer vara ca 4000 kr då? (Och inte hela skulden).
Jag har inte de 3000 kr nu, så jag får försöka lösa det till augusti helt enkelt.
Tack än en gång fina du! <3

Du är en stjärna Myra, tack tack tack!! <3
Så om jag tolkar det rätt så kommer jag inte få en misskött kredit såvida jag betalar åtminstone uppsägningsbrevet?
På uppsägningsbrevet antar jag att det kommer vara ca 4000 kr då? (Och inte hela skulden).
Jag har inte de 3000 kr nu, så jag får försöka lösa det till augusti helt enkelt.
Tack än en gång fina du! <3
Yes, om du betalar enligt uppsägningsbrevet så kommer inte skulden att gå till inkasso! Däremot tänkte jag inte på att fråga om även augusti beloppet kommer att läggas på men jag tror inte det eftersom den inte har förfallit för betalning än. Så vi får hoppas att det är "bara" är 3000 kr att betala.

Alltså ingen anmärkning, ingenting, du fortsätter "som vanligt" med din kredit och betalningar, som han sa, krediten "återställs" :)

Det var så lite :)
Nu får du börja jaga betalfria månader och bunkra upp med Eldorados kycklingnudlar för 6.90 (finns även billigare varianter) och börja spana vilka räkningar du kan strunta i nästa månad så ska du se att det löser sig :)

Det var så lite :)
Nu får du börja jaga betalfria månader och bunkra upp med Eldorados kycklingnudlar för 6.90 (finns även billigare varianter) och börja spana vilka räkningar du kan strunta i nästa månad så ska du se att det löser sig :)
Det ska jag definitivt göra! :rolleyes: Måtte detta kaos bara lösa sig snart. Men visst, varje betalning man gör minskar ju också skulden, om än lite så alltid nån krona.

De svarade nu på mitt senaste mejl och skrev:
”Vi på Qliro rapporterar inte till UC angående en misskött kredit. Har UC däremot fått information om att du har en skuld hos ett inkassobolaget är det just inkassobolaget som har delat dessa uppgifter med UC. Men det är alltså inte Qliro som gör någon sådan rapportering :)

Lurigt!

De svarade nu på mitt senaste mejl och skrev:
”Vi på Qliro rapporterar inte till UC angående en misskött kredit. Har UC däremot fått information om att du har en skuld hos ett inkassobolaget är det just inkassobolaget som har delat dessa uppgifter med UC. Men det är alltså inte Qliro som gör någon sådan rapportering :)

Lurigt!
Men om inte Qliro rapporterar till Uc så blir det ingen anmärkning. För hus ska Uc få information om att du fått en skuld hos Lowell? Inkassobolagen rapporterar väl inte till Uc?
Så irriterande att de bara inte kan svara ja eller nej men jag tror på nej. Men man vill inte chansa när en anmärkning står på spel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp