Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilka inkasso går att delbetala hos?

Hej!
jag har idag minskat mina skulder mycket men har fortfarande en del kvar.
Men det har varit tufft och fortfarande får jag inte vardagen att gå ihop.
Vill inte hamna hos kronofogden men kan bli att jag måste.
klarna gick vidare till sileo. De gick med på en avbetalningsplan på 800 i månaden.
Jotex gick vidare till underbara allektum.
den skulden skulle prompt betalas av på 3 månader. Aj aj men ja.
Så min fråga, har en skuld hos qliro som kommer gå vidare ev om jag ej kan betala nu. Det hamnar då hos sergel…
Hur e dom?
måste prioritera min skuld hos resursbank för att den inte ska hamna hos allektum. Skulden ligger idag på 15 och att jag ska betala den på 3 månader finns ingen chans till.
Vet inte riktigt vad jag vill.
mest bara veta vilket inkasso som kan ge mig chans att betala av min skuld utan att den går till inkasso.
hurdana e Sergel?
Mvh luna

Antar att du skrev fel bara -" mest bara veta vilket inkasso som kan ge mig chans att betala av min skuld utan att den går till inkasso"?
Har skulden gått till inkasso så ber du om avbetalning.
Vill man absolut inte hamna hos Kf, vilket är i mitt fall t ex, ja då har jag pusslat och trixat med skulderna och alltid prioriterat de större lånen eftersom man drabbas väldigt hårt om ett stort lån går till inkasso och sen vill de ha 10 000 kr i månaden och det hade aldrig gått.
Har "slarvat" med de mindre skulderna som jag vet att kommer de till inkasso och ev Kf så kan jag i alla fall får ihop och betlaa bort innan det lbi anmärkning.
Så det är mitt tips.

Sileo är enligt mig bästa inkassobolaget!
Sergel har jag bara haft nåt enstaka ärende och minns att jag betalade allt på en gång.

Har aldrig blivit nekad avbetalningsplan hos ngt inkasso men å andra sidan så har inte deras "erbjudanden" alltid varit rimliga i förhållande till min ekonomi.

Tack. Har flera inkasso nu och flera som kommer Gå vidare dit.
otäckt med sergel om dom ej går med på ok avbetalning
Får se hur jag gör

Hej!
jag har idag minskat mina skulder mycket men har fortfarande en del kvar.
Men det har varit tufft och fortfarande får jag inte vardagen att gå ihop.
Vill inte hamna hos kronofogden men kan bli att jag måste.
klarna gick vidare till sileo. De gick med på en avbetalningsplan på 800 i månaden.
Jotex gick vidare till underbara allektum.
den skulden skulle prompt betalas av på 3 månader. Aj aj men ja.
Så min fråga, har en skuld hos qliro som kommer gå vidare ev om jag ej kan betala nu. Det hamnar då hos sergel…
Hur e dom?
måste prioritera min skuld hos resursbank för att den inte ska hamna hos allektum. Skulden ligger idag på 15 och att jag ska betala den på 3 månader finns ingen chans till.
Vet inte riktigt vad jag vill.
mest bara veta vilket inkasso som kan ge mig chans att betala av min skuld utan att den går till inkasso.
hurdana e Sergel?
Mvh luna
Hade en skuld på ca 14k som gick vidare till Sergel för inte så längesedan och fick avbetalning på 12 månader (1575 kr/månad) och då utan att jag ringde upp och förhandlade, förslaget gick att godta på deras hemsida, om man kontaktar dom så går det säkert att få lite bättre.

O
Hade en skuld på ca 14k som gick vidare till Sergel för inte så längesedan och fick avbetalning på 12 månader (1575 kr/månad) och då utan att jag ringde upp och förhandlade, förslaget gick att godta på deras hemsida, om man kontaktar dom så går det säkert att få lite bättre.
okej.. tror du dom går med på det i mitt allektum var snabba att säga nej till lång avbetalning. Fick tre månader inga alternativ

Alektum? Trodde du frågade om Sergel? Det var Sergel mitt svar gällde :)

Alektum har jag bara haft med att göra en gång och de vägrade avbetalning överhuvudtaget.
Förlåt! Menar sergel. Då jag har en skuld hos dom på typ 11… jag kommer eventuellt behöva låta den gå. Men då måste jag ha en avbetalningsplan för att inte hamna hos kronan. Då jag har så pass låg inkomst och har redan inkasso ärenden.
det jag menade med Allektum var att min ellos skuld gick dit på 5000 och jag frågade om jag kunde få på ett halvår. Men nej. Fick på tre månader. Så 1600 i månaden extra utöver alla andra räkningar vet att jag själv satt mig i denna sits. Och jag hatar det. Kommer aldrig! Ta något på faktura i hela mitt liv. Det var där allt började

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp