Ska meddela skatteverket om en adress i Eritrea, men jag kommer att flytta till ett annat land utanför EU med mitt andra medborgarskap.Om jag förstår dig rätt så har du redan flytt landet eftersom du inte vill ta ansvar? De kommer mest troligt jaga dig för 800000kr och om de lyckas beror på vilket land. Vart flyr du?
Du behåller ditt medborgarskap så länge Eritrea tillåter, men du kan återfå det igen. Det behöver du inte plugga förSka meddela skatteverket om en adress i Eritrea, men jag kommer att flytta till ett annat land utanför EU med mitt andra medborgarskap.
jag kommer alltså inte att använda svenska medborgarskap i 10 år, men samtidigt ska försöka läsa någon kurs på distans för att få behålla medborgarskapet
Du kan förlorar ditt medborgarskap, du får fråga någon som jobbar med pass hos polisen och dem kan berätta för dig i vilka fall. Det stämmer att du kan åter få de, men det lättare om du haft kontakt med Sverige på något sätt, typ en kurs eller nåt liknandeDu behåller ditt medborgarskap så länge Eritrea tillåter, men du kan återfå det igen. Det behöver du inte plugga för
Du förlorar ditt svenska medborgarskap när du fyller 22 år om du är född utanför Sverige och:Du kan förlorar ditt medborgarskap, du får fråga någon som jobbar med pass hos polisen och dem kan berätta för dig i vilka fall. Det stämmer att du kan åter få de, men det lättare om du haft kontakt med Sverige på något sätt, typ en kurs eller nåt liknande
Det gäller alltså bara om man aldrig bott i Sverige
- inte har varit i Sverige under förhållanden som visar samhörighet med Sverige …. Därför Läser man en kurs eller något för att bevisa det
Ok. Då har du rättDet gäller alltså bara om man aldrig bott i Sverige
Du kan förlorar ditt medborgarskap, du får fråga någon som jobbar med pass hos polisen och dem kan berätta för dig i vilka fall. Det stämmer att du kan åter få de, men det lättare om du haft kontakt med Sverige på något sätt, typ en kurs eller nåt liknande