Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilka har fått beviljat av Svea omstartslån/skuldsanering?

Ja jag tror att du har bättre förutsättningar än mig att få hjälp av dem. Men som sagt det är inget svar med fakta i grunden.

Det jag jag vet är att jag blev godkänd om jag kunde skaka fram en borgenär. Om jag inte kunde det = nej, då fick jag inget.

Okej ja jag får se hur dom ställer sig till min ansökan :( har för mig dom har ganska så lång kö tid?

Hur ser din situation ut? Är skuldsanering ett alternativ för dej?
Har tre lån och resten små krediter ca 110 tusen. En skuld hos kronofogden nu på 7 tusen. Två betalningsanmärkningar.

Jag vet att när jag försökte med dem så var jag tvungen att ha en medsökande.
Nu är detta för flera år sedan, tror det var 2018 eller kanske tom 2017.

Jag med.

Ansökte hösten 2020 när jag hade fast anställning och taxerat 478.000 kr. Skulder på 1,4 miljoner kronor men var tvungen att ha en medsökande så det sket sig. Gjorde istället en ansökan om skuldsanering och den gick igenom. Jag tror också att både Svea och Nystart har en skuldgräns på hur mycket du får ha i skuld till du måste ha en medsökande. Söker du skuldsanering hos kfm så kan du ha flera miljoner kronor i skuld men den går ändå igenom.

Skillnaden är väl den att hos Svea och Nystart får du ingen anmärkning vid ett nystartslån och du kan även betala in extra varje månad. Det kan man inte med en skuldsanering.

Jag med.

Ansökte hösten 2020 när jag hade fast anställning och taxerat 478.000 kr. Skulder på 1,4 miljoner kronor men var tvungen att ha en medsökande så det sket sig. Gjorde istället en ansökan om skuldsanering och den gick igenom. Jag tror också att både Svea och Nystart har en skuldgräns på hur mycket du får ha i skuld till du måste ha en medsökande. Söker du skuldsanering hos kfm så kan du ha flera miljoner kronor i skuld men den går ändå igenom.

Skillnaden är väl den att hos Svea och Nystart får du ingen anmärkning vid ett nystartslån och du kan även betala in extra varje månad. Det kan man inte med en skuldsanering.

Ringde o prata med dom och jag får max ha 50 tusen hos dom annars med sökande elr borgenär o kan inte fixa nåt av dom:( så har samlat ihop alla små krediter samt skulden hos kronofogden så får se om jag får igenom de så får jag betala dom andra två lånen vid sidan av o hoppas ja får bättre kreditbetyg framöver så man te slut kan få bort allt:( skickade in ansökan idag via mail så hoppas på o få besked inom en vecka

Jag med.

Hur skrev du varflr du behövde skuldsanering? Hur gammal är du? Jag fick avslag pga skulderna var för nya, och att jag inte gjort ngt för att få tillbaks pengarna. Blev medberoende till en spelare. Själv har jag nu skulder på 850 000 pga hjälpt till m allt och trott på "att vinsten skulle komma" bara behöver betala detta o detta. Etc.
Går på öppen vården om medberoende och gör steg arbete. Sen har jag betalt 7 skulder.
Så hur ska jag skriva, 60 år snart och livet förstört pga medberoende och maktlöshet.
Vad trodde jag blev helt hjärntvättad

Hur skrev du varflr du behövde skuldsanering? Hur gammal är du? Jag fick avslag pga skulderna var för nya, och att jag inte gjort ngt för att få tillbaks pengarna. Blev medberoende till en spelare. Själv har jag nu skulder på 850 000 pga hjälpt till m allt och trott på "att vinsten skulle komma" bara behöver betala detta o detta. Etc.
Går på öppen vården om medberoende och gör steg arbete. Sen har jag betalt 7 skulder.
Så hur ska jag skriva, 60 år snart och livet förstört pga medberoende och maktlöshet.
Nu pratar ni nog om 2 helt olika saker här?! Skuldsanering är en sak och skuldfinansiering en annan.

Det står ansökte om skukdsanering, det är jag intresserad av

Jag med.

Du gjorde en skuldsanering istället hur skrev du i ansökan om hur dina skulder uppkommit etc.

Hur jag skrev? Jag skrev ingenting. Ansökte om skuldsanering med mobilt-bank id på deras hemsida och det finns ingen tom ruta där man beskriver om varför man behöver skuldsanering. När handläggare ringde tre månader efter ansökan så berättade jag hur skulderna har uppkommit och vad jag hade gjort för att försöka minska dom. Jag är trettiofem år.

Jag ansökte hösten 2020 och hade en skuld som var tagen i november 2019 på 20.000 kr och den skulden kom med i min skuldsanering. Resten av mina skulder uppkom mellan 2014-2016.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp