Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilka här inne har överklagat skuldsanering?

Som rubriken lyder, vilka av er här inne har fått avslag efter inledande och har då överklagat?
Hur många av er har fått beviljad sanering av tingsrätt efter överklagan?
Och är det någon som fått ärendet återförvisats och sedan beviljad sanering?
Min och min mans ärende återförvisades av TR för fortsatt handläggning pga ARS enterprices, och jag har fått förslag på min sanering, men min man har fått vänta två veckor nu och får ständigt nya frågor att svara på av handläggaren, så magkänslan är rätt kass..

Jag överklagade, fick avslag fast på något helt annat än anledningen till att KF gav avslag. Ansökte igen med det åtgärdat och fick godkänt.

Så det kan gå bra även om man får avslag. Dessutom är ARS skräp vilket de flesta nog vet om vid det här läget, så jag skulle försöka hålla mig lugn tills ni fått besked.

Jag vet att han är skräp..
men denna handläggaren verkar verkligen gräva i allt som inte den tidigare vi hade gjorde.
vi har svarat ärligt på allt hon skrivit, men jag fick mitt besked om förslag för två veckor sedan, och hon sa till min man samma dag som jag fick mitt besked att hon skulle börja räkna på hans förslag också samma dag, men sen har det bara bombarderats med frågor om allt möjligt, så känns som att hon söker anledning till att ge ett avslag..

får man fråga hur snabbt efter du ansökte om en ny sanering och vad som hände med dina skulder under tiden? Vi har ju haft vårt inledande sedan 6/9 förra året så man är orolig över vad som händer om han nu får ett avslag.

Jag ansökte direkt efter avslag men det tog ju några månader innan de började kolla på det.

Sannolikheten att TR går på den sökandes linje och inte KFM:s borde vara i det närmsta minimala?

Är det ens 10% som får igenom en överklagan?

Sannolikheten att TR går på den sökandes linje och inte KFM:s borde vara i det närmsta minimala?

Jag vill minnas att jag fick avslag först, dvs innan inledande. Överklagade och TR återförvisade till kf och då fick jag inledande. Det är nog svårare att få igenom ett överklagande om man får avslag efter inledande.

Det beror på vad man lägger i "får igenom" också.
Jag känner inte till en enda som fått beviljat i tingsrätten, utan möjligtvis återförvisning

Tänkte på dessa som får återförvisning, måste ju vara en bråkdel utav alla ansökningar. Dels för att merparten faktiskt inte ska ha sanering men också för att det känns som det ska mycket till att TR inte går på KFM:s linje.

Jag fick avslag efter inledande och överklagade. 12 september var sista dagen för det beslutet. Nu väntar jag på en ny handläggare för fortsatt handläggning. Jag fick inledande först, sen avslag för att jag kunde betala inom överskådlig tid men då var det 6 lån till som inte var med i beslutet, enligt KF hade jag 917000 men har skulder på 1,6 så TR fick alla bevis och återförvisade ärendet till KF

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp