Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilka beviljar samlingslån med många ff?

Gick runt och runt, men det var ett ekorrehjul, man betalade in på kredit för att sen plocka ut det till överlevnad eller betala nått som inte kunde betalas, xtra jobb som inte märks nånstans så nä vi kom faktiskt fram till ett beslut sambon och jag att nu ska vi sätta stop för den här snöbolls effekten och sluta rulla med knäna för att få ihop och bita i det sura äpplet och ta tag i vad som komma skall. Vi vet att Lowell kommer gå vidare, fick mer eller mindre hot från dom om det. Vi sökte faktiskt efter ett lån först men det gick inte igenom sen tänkte vi få ihop till deras andra erbjudanden ,men så började vi fundera på hur länge vill vi hålla på såhär? Och det måste jag faktiskt tacka detta forum för! Mycket matnyttigt att läsa, mycket bra info/tips och skammen känns inte lika överdjävlig. Ringde och bokade tid hos kommunen idag också. Nu bara se vad vi ska släppa efter Lowell, fick lite tips via telefon av kommunen att släppa dom allra största och beta av dom små i stället. Vi får se.
Ja det är bra att sätta stopp nån gång. Så det blir en brytpunkt när ni slutar låna/söka lån. Och hälsan är viktig!
Vi gjorde så oxå att vi släppte de stora lånen o betalade bort småskulder. Vi fick dock löneutmätning ganska snabbt, efter 3-4 månader kanske.
Vi har haft skuldsanering o är klar sen 1,5 år tillbaka.

Ja det är bra att sätta stopp nån gång. Så det blir en brytpunkt när ni slutar låna/söka lån. Och hälsan är viktig!
Vi gjorde så oxå att vi släppte de stora lånen o betalade bort småskulder. Vi fick dock löneutmätning ganska snabbt, efter 3-4 månader kanske.
Vi har haft skuldsanering o är klar sen 1,5 år tillbaka.
Ja vi tänkte släppa våra stora med och betala på dom små. Vi kommer med få utmätning nu till att börja med,vet dock inte hur fort för den där Lowell sa att har vi inte betalat till den 30 minst 40000 och därefter hutlös avbetalning så skickar han den vidare direkt, men hoppas på skuldsanering vartefter,då har man iaf chansen till spara till buffert under dom 5 åren. Vi har över 1milj skulder dock är inte alla gemensamma vilket kan nog ställa till det inför ansökan om sanering, vi får se var skuldrådgivaren säger när vi kommer dit.
Skönt att vara helt klar!

Ja vi tänkte släppa våra stora med och betala på dom små. Vi kommer med få utmätning nu till att börja med,vet dock inte hur fort för den där Lowell sa att har vi inte betalat till den 30 minst 40000 och därefter hutlös avbetalning så skickar han den vidare direkt, men hoppas på skuldsanering vartefter,då har man iaf chansen till spara till buffert under dom 5 åren. Vi har över 1milj skulder dock är inte alla gemensamma vilket kan nog ställa till det inför ansökan om sanering, vi får se var skuldrådgivaren säger när vi kommer dit.
Skönt att vara helt klar!
Fast det spelar ingen roll. Ni ska ju inte skicka in en gemensam ansökan utan ni skickar in var för sej. Sen anger ni alla skulder i sin helhet ansökan, även de som är gemensamma, dvs som ni båda står som låntagare på.

Fast det spelar ingen roll. Ni ska ju inte skicka in en gemensam ansökan utan ni skickar in var för sej. Sen anger ni alla skulder i sin helhet ansökan, även de som är gemensamma, dvs som ni båda står som låntagare på.
Spelar ju roll ändå, hade den ena haft alla skulder på 1 miljon så hade det varit lättare att få kanske. Har nu den ena 400.000 och den andra 600 så är det inte säkert att det räcker med tanke på att deras löner var ganska stora så då kan skuldsanering bli mkt svår att få

Jo det är det vi ska göra eller ja vi får se vad skuldrådgivaren föreslår. Som sagt hade hoppas skuldsanering så man kan påbörja buffertspar.

Spelar ju roll ändå, hade den ena haft alla skulder på 1 miljon så hade det varit lättare att få kanske. Har nu den ena 400.000 och den andra 600 så är det inte säkert att det räcker med tanke på att deras löner var ganska stora så då kan skuldsanering bli mkt svår att få
Jo det är precis det vi tror kan ske, en kan bara hoppas på det för känns ändå bra att om man hade kunnat spara. Nå tiden får utvisa vad det blir.

Tror ni jag har en chans på samlingslån hos någon aktör / storbank? Utökning av Norwegian lån som idag är på 150k? Försöker verkligen hålla mig från ff nu när jag lärt mig vad det gör för betyget men vill gärna samla det värsta så snart som möjligt då jag redan går på knäna.

Deklarerad inkomst 430k, närmare 500k nu.
Inga betalningsanmärkningar.
Blanco 400k. + Ca 150k utanför UC.
Maxade krediter 60k+30k + Qliro 10k ( mål att betala ner dessa för betyget )
30ff, senaste 2023-09-26 2st, sen är alla äldre än 2023-06-30.

Detta resulterar i ett UC-betyg på 34%.

Tror ni jag har en chans på samlingslån hos någon aktör / storbank? Utökning av Norwegian lån som idag är på 150k? Försöker verkligen hålla mig från ff nu när jag lärt mig vad det gör för betyget men vill gärna samla det värsta så snart som möjligt då jag redan går på knäna.

Deklarerad inkomst 430k, närmare 500k nu.
Inga betalningsanmärkningar.
Blanco 400k. + Ca 150k utanför UC.
Maxade krediter 60k+30k + Qliro 10k ( mål att betala ner dessa för betyget )
30ff, senaste 2023-09-26 2st, sen är alla äldre än 2023-06-30.

Detta resulterar i ett UC-betyg på 34%.
Avråder att försöka söka. Du kommer inte få några erbjudanden alls. Du måste vänta ut FF, och betala av på dina krediter. du behöver komma ner under 20 FF helst under 10

Avråder att försöka söka. Du kommer inte få några erbjudanden alls. Du måste vänta ut FF, och betala av på dina krediter. du behöver komma ner under 20 FF helst under 10

Tack. Yes, det jag är inne på med och ska försöka hålla ut och vänta så länge som möjligt men är tufft. Hamnat i en ond spiral där jag plockar ut från krediterna för att betala andra lån/räkningar. Behöver få loss cash & lån för att betala ner krediterna. FF kommer försvinna i bra takt from nu.

Håller med, du behöver bli av med förfrågningarna. Ta en dag i taget, fokusera på minsta skuld först.
Förstår att de känns panik osv, men du kommer tyvärr inte få något erbjudande alls med de förutsättningarna. Du har får många ff.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp