Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilka befogenheter har kronofogden?

Kan kronofogden begära ut uppgifter ifrån ens arbetsgivare tex vart man jobbar för att beräkna avstånd mellan hemmet och arbetsplatsen?

Är du anställd av jysk så står det väl bara typ jysk som utbetalare i deklarationen och du kan ju jobba på en jyskbutik 3 mil hemifrån eller 1.mil.

Kan kronofogden begära ut uppgifter ifrån ens arbetsgivare tex vart man jobbar för att beräkna avstånd mellan hemmet och arbetsplatsen?

Är du anställd av jysk så står det väl bara typ jysk som utbetalare i deklarationen och du kan ju jobba på en jyskbutik 3 mil hemifrån eller 1.mil.
På skatteverket står det väl vilken som är din arbetsgivare? Alltså vem som betalar din lön.

Allt som är av relevans för utredningen kan efterfrågas.
4:15 Utsökningsbalken
Tredje man är skyldig att inom den tid som Kronofogdemyndigheten bestämmer
- uppge huruvida gäldenären har en fordran hos eller något annat mellanhavande med honom eller henne, som kan vara av betydelse för bedömningen av i vilken utsträckning gäldenären har utmätningsbar egendom, och
- lämna de upplysningar om den närmare beskaffenheten av mellanhavandet som Kronofogdemyndigheten bedömer kan vara av betydelse för utredningen av gäldenärens tillgångar.

På skatteverket står det väl vilken som är din arbetsgivare? Alltså vem som betalar din lön.
Ja, men det är ju skillnad om det står Åkes Åkeri i Karlstad eller jysk. För jobbar du på en större kedja kan det ju vara i vilken butik som helst. Det var så jag tänkte.

Ja, men det är ju skillnad om det står Åkes Åkeri i Karlstad eller jysk. För jobbar du på en större kedja kan det ju vara i vilken butik som helst. Det var så jag tänkte.
Från och med januari detta år ska arbetsgivare även rapportera anställdas tjänsteställe i samband med månatliga inrapporteringen till Skatteverket.

Meddelande från min bror, snälla hjälp:
Jag hade en skuld hos KF för 4 år sedan och jag fick en betalningsanmälan, nu får jag meddelande från KF igen att de fått samma skuld eller ska jag betala senast den 10 april? Betyder det att jag kommer att få en betalningsanmärkning igen för samma skuld? Hur många gånger har de rätt att kräva samma skuld och fortsätta att ge mig betalningsanmärkningar?

Meddelande från min bror, snälla hjälp:
Jag hade en skuld hos KF för 4 år sedan och jag fick en betalningsanmälan, nu får jag meddelande från KF igen att de fått samma skuld eller ska jag betala senast den 10 april? Betyder det att jag kommer att få en betalningsanmärkning igen för samma skuld? Hur många gånger har de rätt att kräva samma skuld och fortsätta att ge mig betalningsanmärkningar?
Om den inte är betald får man försöka att få betalt hur många gånger som helst.

Du tror att de kan göra det hela livet ??? Jag skickade en fråga till advokaten, jag väntar på svar.
Så länge en fastställd skuld inte är betald eller preskriberad kan den skickas till Kronofogden för indrivning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp