Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilka banker slår ifrån vid betalningsföreläggande?

Hej,

Berörde detta ämne i en annan tråd men tänkte ändå ställa frågan här.

Om man har ett aktuellt betalningsföreläggande hos KFM, där man signerat delgivningskvittot och har 10 dagar på sig att betala, vilka banker via ex. Lendo sorterar redan där ut kunder? Även med medlåntagare?

Skulden är ju inte registrerad som utslag och syns inte på UC. Vad är er erfarenhet kring detta, och framförallt då med en medlåntagare som har fläckfri UC och 0kr i lån.

Ingen med erfarenhet om några sorterar ut per automatik?

Jag förstår inte riktigt din fråga?
Hur ska Lendo veta om du har haft ett betalningsföreläggande du bestridit? Dom sitter inte och ringer KFM.

Jag förstår inte riktigt din fråga?
Hur ska Lendo veta om du har haft ett betalningsföreläggande du bestridit? Dom sitter inte och ringer KFM.

Det var det jag menade lite. Vad som händer om jag söker ett lån NU med medsökande under dessa 10 dagar INNAN jag betalat mitt föreläggande. Syns föreläggande? Sorterar vissa banker ut folk där? Eller är det enbart efter dessa 10 dagar när det blivit utslag som ALLA banker börjar sortera ut?

Lendo kan ju inte veta att du har fått ett betalningsföreläggande innan du har skrivit på något. Dom ringer inte KFM (vad jag vet) för att kolla upp sådant.

Lendo kan ju inte veta att du har fått ett betalningsföreläggande innan du har skrivit på något. Dom ringer inte KFM (vad jag vet) för att kolla upp sådant.
Förstår att Lendo kanske inte gör det, men tänkte också hur vanligt det är att bankerna, som återfinns hos Lendo, gör detta?

Har aldrig haft ett föreläggande förut så har väldigt usel koll.

Jag tror inte större aktörer ringer och kollar med KFM, seriösa. Men vet att ett par smslånebolag gör det.

Ringde UC och ställde frågan, och dom säger att detta syns så fort ärendet kommer in till KFM på deras upplysning när man söker lån.

Ringde även upp Lendo, och dom säger att ingenting ska synas förens EFTER dessa 10 dagar när det gett utslag.

Intressant att alla säger olika. Men jag har en känsla av att personerna på UC är väldigt snurriga när man samtalar med dom...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp