Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilka banker låter en lösa lån själv?

Ringde Lendo precis angående Marginalen och Avida, ingen av dom har lösenkrav även fast man angett lösa lån för hela summa och att dom betala ut direkt till ens konto så får man lösa själv. I alla fall på min ansökan så kan inte svara om det är så för alla. Dom handlägger även idag bankerna så skall gå vidare mes Marginalen som jade lägst ränta pp lite över 7%. Strular dom ändå är det bara att ångra å ta Avida.

Riktigt bra nyheter ju!
Skitbra!

Riktigt bra nyheter ju!
Skitbra!
Absolut, Marginalens slutprocess var nog smidigare än Collectors till och med, bara fylla i kontonummer och signera. Gick även att bocka av Autogiro så kanske går ännu fortare då. I början står det att alla ansökningar som har lösenkrav går ej att signera med mobilt bankID men sennare i processen är den texten borta och allt går hur bra som helst trots man valt lösen av andra lån där man anger vad pengarna skall gå till. Så 100% bra än så länge, återkommer givetvis när pengarna kommit el ev strul..

Har gjort en Lendo tidigare idag på 250k och fick Marginalen och Avida på fulla beloppet samt Santander på bara 140k med dålig ränta.
UCn gick fr 1,3-1,8
Inga andra bud och får i gen info vilka som ens tittat el nekat ansökan som hos Advisa.
Undrar om Avida låter en lösa andra lån själv och visst kan man ångra sej och prova den andra om dom börjar kräva att dom skall lösa?
2 synliga blanco på tot. 650k, inkomst 420k underskitt 160k för 2018. Äger bostadsrätt å bolån på 1,25M
Hur ofta har du gjort ansökningarna? Jag frågar för att jag funderar när jag ska prova samlingslån igen eller iaf försök till bättre ränta

Hur ofta har du gjort ansökningarna? Jag frågar för att jag funderar när jag ska prova samlingslån igen eller iaf försök till bättre ränta
Inte helt säker men kanske 4-5 mån sen sist å innan det i augusti, då Advisa båda gångerna, känns som Advisa är bättre och man får mer info om aktörerna som hugger vad dom kräver och vilka som tittat och nekat.

Idag trillade 250k in på kontot fr Marginalen, så det tog va 1,5 vardagar från att jag accepterade deras erbjudande på Lendo.
Angav lösa lån för allt men inga frågor alls fr Marginalen och jag får lösa själv, minst lika enkel å smidig process som hos Collector och Remember.
Lendo däremot ville inte lägga på luren efter jag nekat låneskyddet..dom är sej lika. Helt störda. :D Advisa helt klart bättre och trevligare.
Bye bye Klarna, Betalkoll, Säkerfinans, Nano, och Ferratum å lite skitlån. Nu forever!

Fan jag kanske skulle söka hos Marginalen direkt idag istället för att gå igenom Collector?
Dvs innan jag går hos Lendo/Advisa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp