Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilka aktörer tar med CSN ?

Hejsan! Hoppas fredagen startat bra för alla:) .
Ska försöka söka samlingslån framöver med som sagt ganska stor överbelåning .
Blev lite fundersam idag dock för jag vet ju att vissa tar med CSN i upplysningen.

Nu var de ett tag sen ja sökte lån senast men är det någon som vet vilka som gör detta samt hur mycket de faktiskt påverkar ?
Räknas CSN in i totala skuldbördan på samma sätt som alla andra lån?

De ja främst undrar över är resurs , dnb , Nordax och ikano. (Tror de är hos dessa mitt hopp står)

Tror överlag att CSN inte syns som skuldbörda men som en oundviklig utgift som då skall tas med i en KALP bedömning.
även om numera CSN syns på minuc så skickas det ännu inte med i en upplysning (vad jag vet, iaf inte än).

Skrev i en annan tråd om detta nyss.

Finns banker som köper denna info av UC. Sen är det inte med på den upplysningskopian från Lendo m.fl. då alla banker och frågeställare har olika nivåer på information de köper av UC.

Tror överlag att CSN inte syns som skuldbörda men som en oundviklig utgift som då skall tas med i en KALP bedömning.
även om numera CSN syns på minuc så skickas det ännu inte med i en upplysning (vad jag vet, iaf inte än).
CSN har börjat tas med hos fler och fler tex vid lån av bostad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp