Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vilka aktörer är 100% digitala?

Tjena,

Vilka utav alla aktörer där ute är egentligen 100% digitala, dvs skickar inte N Å G O T i postlådan så länge man betalar i tid såklart.

Fairlo och Lumify vet jag på rak arm. Avida trodde jag var det, men där fick man hem något jävla papper om försäkring efter X antal veckor.

Hur är det med Loanstep? Frogtail?

Ös på!

Loanstep, Frogtail, Credway, Monetti, Goodcash, Betalkoll, Profilkredit, Daypay, Lumify, Holmbank, Klarna (tror man väljer angående månadsfakturan dock), Happycash, Ferratum. Listade alla jag har haft i år och dessa har inte skickat något till mig.

Sen angående kreditupplysningen tar alla dessa Bisnode/UC/Creditsafe vilket kommer digitalt sålänge du har Kivra aktiverat.

Tja!

Som jag skrev så gällde detta bara om man betalar i tid, dvs inte ens så långt att det handlar om en enda påminnelse eller liknande :)

Om du läser mitt namn. Det var så allt började för många, många år sedan med
spelberoende och lån där papper inte fick komma i brevlådan. Känner igen denna väg och vart det kommer leda tyvärr. Säger bara om det inte är försent: Ge fan i att ta lån från dessa aktörer.

Ett lån som man tar ska vara väl genomtänkt och då gör det inget att papper kommer i brevlådan.

Men som svar på frågan då jag vet mer om detta än vad en människa borde och jag tror jag har varit i säng med varenda aktör som inte skickar papper förutsatt man har kivra och har e-faktura/e-postfaktura.
  • Qliro Faktura via ex CDON
  • Klarna Faktura
  • Bank Norweigan
  • Collector Bank
  • Remember
  • Ikano Bank
  • Happy Cash
  • Holm Bank (APP)
  • Ferratum
  • Kundfinans
  • Smspengar
  • GFmoney
  • Expresskredit
  • Lumify
  • Daypay
  • Vivus
  • Viaconto
  • Anyfin (Bryggan)
  • Divide
  • Fairlo
  • Tryggkredit
  • Pluskan
  • Slantar
  • Extralånet
  • Nätlån
  • Primal Captial
  • Creditstar
  • Frogtail
  • Kontantfinans
  • Loanstep
  • Monara
  • Betalkoll
  • Monetti
  • Lumify
  • Goodcash
  • Profilkredit
  • Lånbutiken
  • Säkerfinans
  • Happy Cash
  • Mobillån
  • Snabbfinans
  • Flexkontot
  • Everyday+
  • Förskottslön
  • 38an
  • Kredit365
  • Saldo
  • Flexlimit
  • Meddelandelån
  • Billender
  • Credway
  • Credigo
  • Easycredit
  • Northmill Kredit
  • Northmill Reduce

Tog mig en herrans massa år att bli av med alla dessa också ska du veta.

I mitt tycke idag så borde det vara lagstadgat att skuldebrev ska skickas per post, skrivas under och skickas tillbaka per post och att på utsidan av kuvertet skall vara fetmarkerad med ”detta är ett lån”. Då hade jag aldrig suttit där jag sitter idag.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp