Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilka är Monanx???

Hej
Stötte på Monanx.com när jag surfade runt på lån.
jag skickade ett Mail med några frågor och de svarade rätt snabbt. Detta låter för bra för att vara sant…
Någon som lånat från dom eller är det bluff ?

Fick du svar på svenska eller engleska? Verkar vara en fransk aktör?

Verkar vara ett franskt företag? De måste väl vara registrerade hos FI för att kunna bedriva låneverksamhet i Sverige. Förmodar att du inte kommer att kunna låna hos dem.

Om du kan, bör den första frågan du ställer dig vara hur du tror att de tror att de kommer kunna driva in skulden om du väljer att inte betala den. Eftersom de inte är registrerade hos FI, får de inte driva in en låneskuld i Sverige. Du bör därför fråga dig vad det handlar om i deras villkor.

1) Låna aldrig från obskyra utländska företag. Du må behöva lån och tro att situationen är illa, men den kan alltid bli mycket värre. Låna inte från vilket slumpmässiga företag från utlandet.
2) Låna aldrig från företag som inte är registrerade hos FI. Om de inte är registrerade hos FI, finns det bra skäl till det. Det krävs inget annat än en sund verksamhet för att tillåtas driva den av FI.

Alltså om du frågar mig, avstå dem

Senast ändrad:
Ja, sidan verkar serös men ändå inte. Finns på flera språk men De sa i Mail att jag kunde låna 200.000.
jag hade bara mailat och frågat om betalningsanmärkning då jag har 1 från försäkringskassan.
nej tack, verkar skumma!
jag avstår och avråder

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp