Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilka är alla här inne?

Hej!
Som rubriken lyder så undrar jag vilka alla är här inne. Och nej man ska inte avslöja sin identitet, men skulle vara intressant att höra lite om er.
Så otrolig många som är så kunniga och verkligen försöker hjälpa folk som har det tufft!

Vem är jag då?
Tjej född 1983 och har jobbat sedan jag var 16år. Började arbeta xtra under gymnasietiden helger/kvällar. Haft heltids jobb sedan jag tog studenten 2002. Hösten 2022 blev jag uppsagd då min arbetsgivare sa upp massa folk. Har sedan dess varit sjukskriven och kämpar mig tillbaka med både ekonomin och att nu försöka hitta ett arbete. Livet är tufft, men jag vet att det en dag vänder.

Så skriv gärna en rad om vem just du är.

Trevlig helg alla

Man, 57 år.
Jobbar heltid inom kommunen med administrativa uppgifter.
Anledningen till att jag finns här är att jag 2016 googlade ”släppa till Kronofogden” och det första som kom upp var en tråd här på forumet. Släppte alla mina skulder februari-mars 2016.
Fick skuldsanering 2017 och var klar april 2022.

Man, 57 år.
Jobbar heltid inom kommunen med administrativa uppgifter.
Anledningen till att jag finns här är att jag 2016 googlade ”släppa till Kronofogden” och det första som kom upp var en tråd här på forumet. Släppte alla mina skulder februari-mars 2016.
Fick skuldsanering 2017 och var klar april 2022.
Nu är du skuldfri, hoppas jag?

Man, 30 år.
Spelmissbruk som startade 18 års åldern. Släppte mina skulder 2019. Ca 1,2 miljoner. Ansökte om skuldsanering 2023 mars. Inledande oktober och beviljad januari detta år.

Jobbat inom kommunen sedan 20 års åldern.

Jag uppskattar detta forum då väldigt mycket information och kunskap delas.

Man 41 år.

Jobbar heltid som konstruktör i icke nämnd bransch, samt jobbar med räddningstjänst i beredskap.

Arbetat heltid sedan gymnasiet, men livet har haft en minst sagt krokig väg på det familjära planet, samt avsaknad av förståelse för pengarnas värde, vilket visade sig vara en rätt så dålig kombination.
Därav ett skuldberg som uppgår till ca 1.5 miljoner i dagsläget.

Edit:
Som tillägg kan nämnas att jag idag lever ett "lyckligt" liv, om man bortser från skulderna. Men dom är jag fast beslutsam med att bli av med, så det tynger mig inte direkt så mycket i vardagen. Enda är väl att man inte riktigt kan göra allt man önskar, men det får komma senare.

Senast ändrad:
Kvinna 40 år. Gift och har barn. Lever ett väldigt bra liv utöver mina skulder som uppgår t cirka 800.000 kr och har tillkommit på grund av shoppingmissbruk. Jobbar med ekonomi och löner på en myndighet. Hittade hit 2016 när jag googlade något och har sen dess blivit kvar. På ett sätt tror jag tyvärr att det var på både gott och ont för för har jag dessvärre fått nys om många nya lån och tagit dessa men såklart över fått bra hjälp och stöttning. Läste anonymt i många år innan jag registrerade mig.

Man 55 år, sambo jobbar som bilförsäljare sedan början 2000. Stora skulder som uppkommit av överkonsumtion bland annat av för många travhästar! Sanering beviljad för ca 1månad sedan. Hittade hit av en googling för 6-7år sedan…

Kvinna, 54, arbetar inom fastighetsbranschen. Hittade hit 2017 när jag började se vart det barkade hän… :(
Mina ekonomiska tillkortakommanden uppstod redan när jag var 18 och ärvde en ANSENLIG summa pengar, som jag inte var kapabel att hantera. Levde Dolce vita livet i USA i många år. Kom tillbaks till Sverige (big mistake) och klarade inte av att rätta ”mun efter matsäck” så att säga.
Blev djupt skuldsatt. Släppte allt våren 2018 med löneutmätning som följd. Fick inledande skuldsanering i mars 2019 och är således klar i mars i år !!

Denna resa har jag sorgligt nog behövt och har lärt mig oerhört mycket. Jag står ekonomiskt och mentalt rustad för livet efter skuldsanering !
Jag är GENUINT tacksam för denna omstart !! :)

Man 54 år. Förlorade mina 40-år till sjukdom, och min ekonomi blev en krater. Har sedan fem år lyckats kravla mig tillbaka till normalitet. Idag har jag 0 betalningsanmärkningar, inga inkassoskulder, och ett banklån som jag inte har problem med att hantera. Jag har en buffert, sparande, och är heltidsanställd i ett jobb jag gillar. Är ekonom i grunden, men min examen är från 90-talet, och det här är första jobbet jag haft där jag får använda mina numera icke-existerade ekonomkunskaper. Har inte haft sanering, utan snöbollade bort mina skulder som för två år sedan låg på ca 450k. Fick ner det till ca 200k, och fick ett blancolån i december som plockade bort alla resterande inkassoskulder.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp