Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilja flytta men inte kunna...

Jag tycker du bör höra att det finns fler i din situation.

Jag tror mörkertalet är stort där en i äktenskapet VILL lämna men inte kan eller orkar på grund av att det är så mycket besvärligare OM man sitter fast med egen fastighet i ett högt belånat hushåll!?

Själv är jag gift sedan 25 år tillbaka och jag kan med handen på hjärtat erkänna att OM jag och min make hade bott i en hyresrätt i dag och där ingen av oss var belånade utan att vi, var och en av oss bara kunde gå vidare i livet efter skilsmässan och där jag skulle ha normala utgifter som singel skulle jag INTE vara gift i dag.

Nu älskar jag min make så jag lider inte nämnvärt i min vardag men det finns stunder måste jag erkänna som jag kan drömma om att vara fri och singel.

Jag har ALDRIG levt ensam. Jag gick direkt från barndomshemmet in i äktenskapet där jag har uppfostrat 4 fina flickor som i sin tur i dag har bildat familj och också blivit mammor.

Många gånger genom åren när jag och min make har varit osams kommer tankarna på att bryta upp.

Min man har vuxenADHD och med den kommer ett starkt kontrollbehov samt stressrelaterad aggressionsproblematik.

Jag var hos en psykiatriker en gång och han tyckte det var oerhört stark gjort av mig som levde kvar i mitt äktenskap med den problematiken det innebär att leva med någon som har VuxenADHD.

SKULLE jag nu få för mig att lämna min man har jag ingen aning om var jag skulle ha råd att bo som ensamstående i dag med dessa hutlösa hyror??

Jag är i dag sjukpensionär och får ut en månadslön på 15.000:- (då är den BRA mot många andras sjuklöner)

Ska jag som singel betala hyra och alla andra normala månadsutgifter + ALLA SKULDER som jag skulle få med mig efter en skilsmässa. Det skulle aldrig fungera!?

Jag brukar skoja med min 75-åriga mor med att säga att jag måste få ställa upp en Villavagn på hennes tomt och endast betala för elkostnaden!?

När min mor i sin tur pratar om att sälja sitt hus och bosätta sig i en hyresrätt,brukar jag skoja med henne om att hon MÅSTE se sig om efter en så pass stor lägenhet så att det finns ett rum över även till MIG!

Så,du är INTE ensam om att sitta fast i ett äktenskap där det krävs TVÅ inkomster för att få ihop det månadsvis.

Men OM du nu tar steget så önskar jag dig stort lycka till! :)

Tack för att du delade med dig!!! Flyttade också direkt hemifrån och gifte mig och fick barn ung. Lämnade min exman efter 15 år, han hade vuxen ADHD, så jag förstår exakt vad du menar. Min nuvarande man som jag varit med i 6 år är bra, men vi är alldeles för olika, jag måste hels tiden ge med mig och låta han få som han vill... känner mig som ett litet barn ibland. Han är inte elak eller nåt, men jag vill vara fri och ta reda på vem jag är. Men dom du säger, hur? Hur få tag på lägenhet? Hur betala hutlös hyra och betala på skulder och allt annat, det går bara inte. Men jag ska utvärde situationen om/när jag får till ett samlingslån... Tack igen!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp