Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Viaconto...vilket inkasso?

Skönt att höra att det kan va möjligt åtminstone.Vad fick du för plan om man får fråga?De har ju rätt höga månadskostnader tex på 15000 så är 1841 kr per månad.Kan det bli lägre månadskostnad på inkasso?
Hade cirka 4000 i skuld, kunde betala 500 i månaden tills det var klart. Fick betalningsfri månad någon gång och ibland om jag behövde kunde jag stå över en månad och betala dubbelt nästa. Är dock osäker på om dom använder sig av sitt interna inkassobolag fortfarande? Verkar ju ha varit lite olika inkassobolag dom använder sig av?

Okej hurdana är de att ha att göra med?Är det svårt att få till rimlig avbetalningsplan?
Jag hade väl tur kanske, de sa att de ville ha 800 kr/mån och jag sa att det är omöjligt så då frågade de hur mkt jag ville betala och jag sa 500 kr. Efter ett halvår kom pandemin så då sänkte de till 300 kr. Dock var skulden liten när den gick till Partnerinkasso, ca 5000 kr.

Till mig har dom flera gånger sagt att min skuld kommer hamna hos deras egna inkasso och att jag där kan ha möjlighet att få en lägre månadskostnad. Men nu när det börjar närma sig säger dom att det kan hamna där eller på externt, det får jag se. Känns helt sjukt om dom skickar det externt efter att nästan uppmanat att släppa till deras inkasso för lägre månadskostnad när jag fick svårt att betala. Lovar att återkomma här om utgången.

Till mig har dom flera gånger sagt att min skuld kommer hamna hos deras egna inkasso och att jag där kan ha möjlighet att få en lägre månadskostnad. Men nu när det börjar närma sig säger dom att det kan hamna där eller på externt, det får jag se. Känns helt sjukt om dom skickar det externt efter att nästan uppmanat att släppa till deras inkasso för lägre månadskostnad när jag fick svårt att betala. Lovar att återkomma här om utgången.
Nu har mitt ärende landat hos inkasso och det blev deras egna. 15000 i skuld, avbetalning på 1000:- i månaden. Ursprungligen var lånet på 1800:- i månadskostnad så jag är nöjd, även om det kommer bli en del ränta. Och ingen tillfällig plan, utan den gäller 22 månader sen är det slutbetalt. Så ja, det kostar i ränta men hjälper min ekonomi här och nu, som är prio.

Nu har mitt ärende landat hos inkasso och det blev deras egna. 15000 i skuld, avbetalning på 1000:- i månaden. Ursprungligen var lånet på 1800:- i månadskostnad så jag är nöjd, även om det kommer bli en del ränta. Och ingen tillfällig plan, utan den gäller 22 månader sen är det slutbetalt. Så ja, det kostar i ränta men hjälper min ekonomi här och nu, som är prio.
Bra jobbat :) skönt att du fick en bra plan

Skönt att du fick plan du är nöjd med!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp