Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Viaconto var schyssta!

När man inte får lån någon annanstans pga misskött kontokredit anmärkning och dålig scoring överallt så var plötsligt Viaconto schyssta med att godkänna ett lån på 30000kr!
Nu hade jag redan ett lån hos dem på 5000kr som nästan är slutbetalt. Det var inget problem att höja det till 30000kr.
Så det gjorde det nog lite lättare, men jag har inte lyckats höja beloppet hos andra liknande långivare.

När man inte får lån någon annanstans pga misskött kontokredit anmärkning och dålig scoring överallt så var plötsligt Viaconto schyssta med att godkänna ett lån på 30000kr!
Nu hade jag redan ett lån hos dem på 5000kr som nästan är slutbetalt. Det var inget problem att höja det till 30000kr.
Så det gjorde det nog lite lättare, men jag har inte lyckats höja beloppet hos andra liknande långivare.
De har väl 20 000 som max?

Nope, har du ett lån hos dem kan du ansöka upp till 30.000kr. Men går att endast ansöka upp till 20.000kr vid första ansökan

Det var väl endast Brixo och Anyfin som valde att fortsätta men den här typen av krediter efter nya kravet på licens?? När lägger dessa ner verksamheten?

Vad menar du? Alla som fanns innan finns ju typ kvar än idag.

Ang ViaConto.

Bra att veta att du kan ansöka om höjning av kreditgräns först efter du har återbetalat minst 3 månadsfakturor. Systemet känner då av att du uppfyller amorteringskravet och alternativet att ansöka om höjning syns på startsidan av din kundprofil.

Schyst/slarvig kreditgivning

Ang ViaConto.

Bra att veta att du kan ansöka om höjning av kreditgräns först efter du har återbetalat minst 3 månadsfakturor. Systemet känner då av att du uppfyller amorteringskravet och alternativet att ansöka om höjning syns på startsidan av din kundprofil.
Ansökte ViaConto för ca 1 månad sedan, fick 2000kr, samma dag syntes att jag kunde söka om mer, upp till 30000kr så jag testade för skojs skull, fick max 16000kr då, försökte ett par ggr till att söka högre men det stannade vid 16k, men nu häromdagen testade jag igen och fick 30000, så det var synligt hela tiden med att jag kunde ansöka om utökning, har inte ens betalat första fakturan som ej har förfallit än, skumt förfarande..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp