Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

ViaConto - upp till 50.000 med 3,3% månadsränta (39,6% årsränta)

Nya lagen gör att dessa bolag istället måste jobba med avgifter för att bibehålla samma marginaler som tidigare. Den är ju inte reglerad så.

Nya lagen säger även att lånen inte får kosta mer än lånesumman. Vilket gör att du aldrig kan göra om din avbetalningsplan med dem.

Där tänkte dom inte till regeringen. Stjälper mest de som ställt till det för sig själv med dessa lån.

Nya lagen gör att dessa bolag istället måste jobba med avgifter för att bibehålla samma marginaler som tidigare. Den är ju inte reglerad så.

Nya lagen säger även att lånen inte får kosta mer än lånesumman. Vilket gör att du aldrig kan göra om din avbetalningsplan med dem.

Där tänkte dom inte till regeringen. Stjälper mest de som ställt till det för sig själv med dessa lån.
Hur menar du med att lånen inte får kosta mer än lånesumman? Det gör de väl alltid?

Hur menar du med att lånen inte får kosta mer än lånesumman? Det gör de väl alltid?

Nä, inte räntedelen. Lånar du 10K
om räntan är 39% får inte räntan överstiga det beloppet når lånet är slutbetalt

Detta gäller högkostnadskrediter dvs krediter över 29-30%

Krediter under det är helt oreglerade som tidigare.

Nya lagen stoppar väl bara de skulder som tidigare du lånade 2000kr som kunde växa till 100k på något år.

Det är ju bra, de lånen hjälpte ändå ingen .. var rent utnyttjande av personer i dålig sits.

Har för mig att det diskuterades var räntesatsen skulle regleras - nominell eller den effektiva räntan. Tyvärr blev det den nominella räntan så då kan hur mkt avgifter läggas på!

De avgifter jag hittills fått fram är
- uppläggnimgsavgift vilket många har och ligger oå 3-500 som regel ex Vivus 495 kr
- uttagsavgift ex Credigo och Easycredit tar 295 kr per uttag
- aviavgift sett lite olika tror max 60 kr som jag sett
- Månadsavgift 49 kr ex Snspengar och Viaconto tidigare 195 kr nu 395 kr för nya avtal!!
- Förmedlingsavgift endast sett LOANSTEP sjuka kostnader. Ska man låna här är det betalning inom 14 dagar man måste fixa då kostar inget mer än lånesumman 3000 eller 5000. Man måste vara ute i god tid för att hålla de 14 dagarna.

En riktig miss att inte reglering 39,5 % gjorde på den effektiva räntan.

Fick 1500 i juni som kredit av viaconto, ska pröjsa tillbaka allt nu 25/7, vad tror ni chansen är strandpromenaden höjd kredit?

Ngra erfarenheter?:)

Fick 1500 i juni som kredit av viaconto, ska pröjsa tillbaka allt nu 25/7, vad tror ni chansen är strandpromenaden höjd kredit?

Liknande bolag brukar höja efter några månader, de vill se att man betalar i tid. Så har jag fått höjd kredit hos Everyday+ och flexlimit t ex. Har 4000 kr på ViaConto, tycker det är sjukt med deras månadsavgift på 395 kr, men de gör allt för att kringgå lagen om räntetak.

sökte du 1500 kr och fick beviljad eller sökte du högre? Jag sökte högre och blev beviljad 4000 kr. Autogiro 800 kr/mån

Jag var spärrad först pga av jag satte en spärr, bad dom ta bort mina uppgifter, så sökte jag sen, innan spärren hade jag 20K sedan efter fick jag 1500, trodde det var för jag haft spärr och ny kund.

Men ska pröjsa alls, så borde ju iaf få ut 1500

Jag var spärrad först pga av jag satte en spärr, bad dom ta bort mina uppgifter, så sökte jag sen, innan spärren hade jag 20K sedan efter fick jag 1500, trodde det var för jag haft spärr och ny kund.

Men ska pröjsa alls, så borde ju iaf få ut 1500
Ja du har ju din kreditgräns satt till 1500 kr men det beror lite på räntan och utgiften på 395 kr hur mkt du kommer att kunna ta ut.

Jag fick 2000kr i kredit, betalade in allt i tid och efter det ansökte jag om höjning och fick då 8000kr. Fakturan efter det blev sen med 2 dagar och pga av det kan jag inte höja på 4-5 månader. Pratade med deras kundtjänst idag och då sa han om man slutbetalar krediten så känner deras kreditsystem av att man sköter sig och kan då höja.

Jag fick 2000kr i kredit, betalade in allt i tid och efter det ansökte jag om höjning och fick då 8000kr. Fakturan efter det blev sen med 2 dagar och pga av det kan jag inte höja på 4-5 månader. Pratade med deras kundtjänst idag och då sa han om man slutbetalar krediten så känner deras kreditsystem av att man sköter sig och kan då höja.

Grymt om man swischar in, blir det reggat direkt då? Lön inatt så ska pröjsa detta direkt och ett annat som heter lumify som ör 2500 på, hoppas på höjt på båda :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp