Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Viaconto punkt se - Någon som provat?

Jag blev också beviljad och lånet ska vara utbetalt till mig, har dock inte fått in pengarna ännu men dom kommer väl under dagen

Hej!
Efter registrering ringer de upp? Jag är inte orolig för kontrollsamtal men kanske bättre då att registrera sig en vardag så det finns personal där som kan ringa upp mig och eventuellt säkerställa min identitet med en gång. Är företaget samma som Vivus? Jag har redan ett mindre lån hos Vivus. Vet någon var de här tar sin kreditupplysning? Vivus tog visst Credit Safe. Samma här?

Nej, de ringde inte. Ansökte och fick godkänt i fredags morse.
Har dock inte fått några pengar ännu

Inte säker på att dessa har så mycket att göra med Vivus mer än att systemen verkar vara lika. Jag har nämligen blivit nekad hos Vivus förut pga betalningsanmärkning, men fick SMS från Viaconto att jag fått godkänt lån hos dem nu även om det tog ca 6 timmar att få svar.

viaconto e hur bra som helst dessutom kan man förlänga lånet 30dagar till om man behöver det grymt bra lån

Har kommit in många positiva omdömen runt Viaconto. De ligger nu med i prisjämförelsetråden: https://www.xn--lnforum-exa.se/f2/alla-snabblan-t30/

12. ViaConto - 18 års gräns, möjligt att förlänga lån
1000 kr - Totalkostnad: 150 kr
2000 kr - Totalkostnad: 300 kr
3000 kr - Totalkostnad: 450 kr
4000 kr - Totalkostnad: 600 kr*
5000 kr - Totalkostnad: 750 kr**
Åldersgräns 18 år

Här är grundvillkoren med:
  • Över 18 år
  • Folkbokförd i Sverige med en fast adress
  • Ej skyddad identitet
  • Ej satt under förvaltarskap
  • Sammanräknad deklarerad inkomst över 25 000 kr
  • Ingen aktiv skuld hos Kronofogden eller misskötta betalningar hos andra kreditgivare
  • Inneha eget privatkonto i svensk bank
  • Inneha på Låntagaren registrerat mobiltelefonnummer

Jag vet inte om viaconto fungerar eller ej. Jag registrerade mig och ansökte om 3000. Jag mailade in en kopia på mitt ID-kort. När jag loggade in på Viaconto stod det först att det var en ny ansökan. Sedan ändrades det till "Beslut om beviljande av lån" men sedan händer inget mer. Jag har väntat i över 2 timmar nu men inga sms. Ni som har fått lån från detta företag vet ni om jag har gjort fel eller om det brukar ta så här lång tid? Ska jag tolka beskedet "Beslut om beviljande av lån" som positivt eller är det rent hopplöst?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp