- Meddelanden
- 328
- Mottagna reaktioner
- 69
- Poäng
- 207
Ja de vill ju tjäna pengar på folk...och den betalar man varje månad. När lagen ändrades och ett räntetak infördes så passade de väl på att ta andra utgifter. Fult!
Ja de vill ju tjäna pengar på folk...och den betalar man varje månad. När lagen ändrades och ett räntetak infördes så passade de väl på att ta andra utgifter. Fult!
För att låna ut pengar gratis vore en bra affärsmodell?Ja de vill ju tjäna pengar på folk...
Det handlar inte om det.För att låna ut pengar gratis vore en bra affärsmodell?
Att ha en bra affärsmodell med andra ord.Det handlar inte om det.
Det handlar om att när lagen för hur höga räntor långivare får ta ut skärptes så döpte smsbolagen om det som förut hette ränta till administrationsavgift och liknande och kunde kringå lagen.
Lagen ville skydda låntagare, det var avsikt, att kringå lagen kan inte kalla för "bra affärsmodell ".Att ha en bra affärsmodell med andra ord.
Gillar man inte produkten, köp den inte.
Köp inte produkten om du inte gillar den.Lagen ville skydda låntagare, det var avsikt, att kringå lagen kan inte kalla för "bra affärsmodell ".
Insatt-tror du att någon tar viaconto lån för att göra sig lycklig?Alla vi vet hur och varför tar man lån hos sona långivare. Om jag skulle säga oftast är man tvungen det skulle inte stämma, man är nästan alltid tvungen. Om lagstiftare tänkte som du kunde de också kanske säga:"vi skiter i, varför belånar de sig"!Köp inte produkten om du inte gillar den.
Jag tror ingenting.Insatt-tror du att någon tar viaconto lån för att göra sig lycklig?Alla vi vet hur och varför tar man lån hos sona långivare. Om jag skulle säga oftast är man tvungen det skulle inte stämma, man är nästan alltid tvungen. Om lagstiftare tänkte som du kunde de också kanske säga:"vi skiter i, varför belånar de sig"!
Då kan vi använda samma resonemang för alla inlägg här och al prat skulle vara meningslösa liksom det här forumet. Finns här många som blöder och söker hjälp och råd ska de istället få kalla pragmatiska "varför tog ni lån,ingen Fast.
Jag vet faktiskt att du tillhör de som hjälper och ger goda råd.Då kan vi använda samma resonemang för alla inlägg här och al prat skulle vara meningslösa liksom det här forumet. Finns här många som blöder och söker hjälp och råd ska de istället få kalla pragmatiska "varför tog ni lån,ingen tvingade er"?