Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

ViaConto. Känner mig blåst!

Hej.

Tog för några månader sen en kredit på 10.000:- hos Via Conto.
Hemsidan såg seriös ut och allt gick smidigt. Fick att jag skulle ha en fast månadskostnad på minst 3% av det totala beloppet. Under 5-6 månaders tid har detta fungerat klockrent och min ”betala från” varje månad har varit 300:- med ränta och ditta å dattan precis som andra kreditbolag.
Inga konstigheter med det.

Men nu helt plötsligt kom en faktura på att mitt lägsta belopp att betala var nu 1300:- då har dom slängt på 1000:- i bara ränta denna månad...

Har ej hört av mig till dom än och frågat varför det blivit så men känns lite obehagligt faktiskt så tänkte om föer råkat ut för samma hos ViaConto?

Sak samma för mig... Helt plötsligt inatt har dom dragit 1186kr från mitt konto jämfört med ca 250kr månaderna dessförinnan... Blir helt skogstokig när dom mitt under en avtalsperiod bara ändrar villkoren...

Är det det här som har ändrats? "Minsta månadsbetalning 3 % av kapitalbeloppet (lägst 200 kr) samt upplupen månadsränta om 18 %"

Det låter som ni fått ett räntefritt erbjudande den första tiden och då blir minsta återbetalning 300 kr. Men när det erbjudandet gått ut lägger de på 18% i månadsränta, vilket borde bli runt 1000 kr. Eftersom den ursprungliga skulden har minskats med 3% var månad den första tiden.

Micke, Du har helt rätt... Om jag bara hade läst på lite bättre på deras sida, så hade jag noterat just detta, men tack likväl...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp