Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Viaconto, hur är dom?

Någon som har lånat av Viaconto den senaste tiden?
Det var ett tag sedan jag provade att ansöka men jag har blivit nekad ett par gånger.
Jag har fått lån från alla som använder Creditsafe men Viaconto har jag konstigt nog aldrig fått lån ifrån.

Viaconto och sms pengar är väl samma? Jag blir alltid nekad av dessa men får låna hos andra med creditsafe. Det verkar som dom kör lite mer manuella kontroller eftersom jag alltid fått vänta ett par timmar på lånebesked.

Jag har inte haft några problem med andra aktörer med Creditsafe, bara med Viaconto.
Har haft mycket hög på Creditsafe och bra inkomst osv men ändå blivit nekad, inte ens blivit erbjuden 2 000 kr.

Viaconto är sjukt dyra! Jag har en avslutad kredit på 14k där, när de sen kom med regleringen av räntan så ringde jag och frågade om jag kunde få den i och med att min kredit var avslutad så skulle jag kunna ansöka som "ny" kund...sagt och gjort så skickade jag in en ansökan medans hon var kvar i telefonen...under handläggningen sen så sa hon:...NOPE du har samma ränta då det är kopplat till ditt personnummer!!! o_O HELT uppåt väggarna, och min kredit står fortfarande som avslutad...saken är den att använder jag den så tickar det 18% MÅNADSRÄNTA utöver skulden så det blir verkligen SVINDYRT om man utnyttjar den...nya kunder får ca 2-3 % vilket är mer humant och jag fattar inte hur de kan behandla sina kunder på det här sättet...så den är fortfarande avslutad.....

Nej, jag släppte mitt till inkasso i maj. Betalar av till partner inkasso nu. Mitt var också på 20. Betalar 2070kr i månaden med en betalplan på 14 månader. Känns mer värt.
Hej!
Hur lång tid innan det gick vidare?
Och de skrev något om att de hade eget inkasso? Men partner inkasso är väl inte deras egna? Kunde du inte få en lägre summa att betala per månad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp