Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Viaconto, hur är dom?

Jag har ansökt för några månader sedan hos Viaconto men har alltid fått avslag. Har haft Mycket hög och hög hos Creditsafe.
Det är ganska konstigt får jag har lån hos de flesta som har creditsafe, men just
Viaconto verkar jag ha svårt att få lån hos.

Är det någon som har blivit beviljad lån hos dom den senaste tiden? Isåfall vad hade ni för förutsättningar och betyg hos Creditsafe?

De är inte bra alls, jag har 50000 kredit.
Du kan inte göra uttag på flera månader om du missar en månad betalning
Betalar 1360kr bara ränta varje månad

Hur har du kunnat få 50? Har 20 sen förra året o de verkar va max eller har ja fel?

Jag hade också 50.000 hos dom som jag blev av med för ett tag sedan

Dom är OK, varken bättre eller sämre än det.
Tycker det var lite svårt att bli beviljad, fick ynka 3000 och räntan blev ganska hög kändes det som. Positivt att de bedriver sin egna inkassohantering och avbetalningsplanerna känns rimliga. Kundtjänsten är tillgängliga ofta, inga brevutskick med mera.

Jag tyckte dem var okej. Men jag valde att släppa mitt på 22 till inkasso. Blev väl egentligen varken bättre eller sämre när jag tänker efter för stunden. Men i längden kommer jag bli av med lånet snabbare. Jag anser dock att viaconto är bättre än vivus, ferratum och lumify iaf.

Tycker ni att man ska söka 6000 kr som ny kund? Eller ska man ansöka om lägre för att lättare bli beviljad?

Tycker inte du ska ansöka hos dem alls om det inte är så att du kan betala av allt direkt nästa månad. Dyrt med förlängningsavgift. Finns andra långivare som är bättre än dem. Nu vet jag ej dina förutsättningar, men de är en aktör att undvika.

Men om man ansöker om 6000 kr, kan man bli beviljad lägre också eller hur funkar det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp