Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Viaconto eller Loanstep? (Creditsafe)

Samma sak med Merax (Brixo) . Jag fick nästan varje vecka mail att du som är bra kund hos oss kan utöka lånet eller vi har sänkt våra krav bla bla. Men icke. Så till slut betalade jag av deras 15 tusen och avslutade kontokrediten, det känns bra nu.

Ja, det stämmer att Loanstep gör en manuell granskning innan. Men det är nog ingen negativ sak. Nu sa du inte det men du fattar…
Den granskningen går dessutom ganska snabbt, det beror på när du gjorde ansökan. Antingen får du besked redan samma dag eller dagen därpå.

Creditstar kan du absolut komma upp i ett ganska högt belopp om du väl lyckas få ett lån där vilket jag skulle säga kan vara relativt svårt. Dom är ganska så oseriösa på många sätt anser jag och utåt sett förskönar man sina produkter och talar gärna om att nu är det minsann lättare att få lånen beviljade, men det är bara struntprat.
Skippa dom är mitt tips. Finns en del aktörer kvar, beror på hur man ser det. Absolut avtagit senaste 5-6 åren på grund av hårdare krav/regler med mera vilket givetvis är bra.
Testa GF Money eller Vivus.
Tack för svar.

Ja GF money verkar vara ett alternativ också, får nog testa antingen det, vivus eller loanstep.

Viaconto har jag lånat 20000kr av för några månader sedan, men då hade jag först lånat 5000kr vid tidigare tillfälle och betalat av hela. Så det kan vara så att du inte får låna 20000kr på en gång.

Hade sneglat lite på GF money och var inne och skulle göra en ansökan, men tyckte att det var lite småluddigt med att göra uttag till banken genom det där virtuella kortet, så jag lät bli.

Istället tog jag chansningen att ansöka på Fairlo trots att de tog en Bisnode koll, och till min förvåning så gick det bra, blev beviljad en kredit på 50.000:-.

Tack för alla svar jag fått, och speciellt Fairlo, nu blir det att återbetala den krediten jag utnyttjat inom ett par månader så man slipper dessa höga räntor.
Jag kan tycka att det är relativt sjukt att man inte kan få ett lån på 20.000 från sin egna bank (Ica banken) som man vart kund hos i 10 år, men blir beviljad 50.000 från en helt annan aktör... Jaja.

Hade sneglat lite på GF money och var inne och skulle göra en ansökan, men tyckte att det var lite småluddigt med att göra uttag till banken genom det där virtuella kortet, så jag lät bli.

Istället tog jag chansningen att ansöka på Fairlo trots att de tog en Bisnode koll, och till min förvåning så gick det bra, blev beviljad en kredit på 50.000:-.

Tack för alla svar jag fått, och speciellt Fairlo, nu blir det att återbetala den krediten jag utnyttjat inom ett par månader så man slipper dessa höga räntor.
Jag kan tycka att det är relativt sjukt att man inte kan få ett lån på 20.000 från sin egna bank (Ica banken) som man vart kund hos i 10 år, men blir beviljad 50.000 från en helt annan aktör... Jaja.
Inte illa..
Ja, det beror ju lite på förutsättningar och sånt förvisso. Ett vanligt banklån från en riktig bank kräver ju mer än de andra aktörerna på SMS-låns-marknaden.
Kör hårt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp