Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vi som söker samlingslån i maj

Om du angett korrekt skuldbörda bör det inte vara ett problem. De har löst lite allt möjligt för mig, förvisso några år sedan.
Annars grattis till fina erbjudanden! Och vänta ut de 24 timmarna.
Skönt att höra! Jorå jag ansökte om exakt det lånebelopp jag behöver för att kunna lösa alla krediter så då borde det ju inte vara några problem. Man kan ju hoppas att det kommer något till erbjudande under dagen men Ikano är ju mycket bättre än det jag har nu. Räntor på runt 20-25% på flera av dom.

Sökte samlingslån via Lendo imorse. Har fått 9 erbjudanden än så länge men visst tar det upp till 24 timmar innan man fått alla erbjudanden?

Ansökte om 220K med inkomst på 660K och 4,1 i kreditbetyg. Har två andra blancolån på 250K utöver detta som redan har bra ränta.

Bästa erbjudanden just nu är:
Moank 8,01%
DNB 8,45%
Ikano 9,04%

Ikano har rak amortering så skulle nog tjäna mest på det i längden. Dessutom tänkte jag extraamortera när det går för att bli av med skulderna. Vet någon hur dom är när det gäller att lösa krediter utanför UC? Dom har ju lösenkrav på allt.

Jag skulle inte gå runt Ikanos lösenkrav som det står under inlägget ovan. Vet inte ens om det fungerar i dagsläget. Har inte provat så ingen aning.

Ang att avvakta 24h så ja, jag fick mer, BÄTTRE förslag nyligen via Advisa från Dnb dagen efter även om jag fick ett sms att ansökan är färdigbehandlad.

Senast ändrad:
Skönt att höra! Jorå jag ansökte om exakt det lånebelopp jag behöver för att kunna lösa alla krediter så då borde det ju inte vara några problem. Man kan ju hoppas att det kommer något till erbjudande under dagen men Ikano är ju mycket bättre än det jag har nu. Räntor på runt 20-25% på flera av dom.
Jag fick via Ikano nyss, på 350k med lösenkrav på 300k. Jag pratade med dem om att jag hade lån/krediter för 130k att lösa utanför UC så då sänkte de lösenkravet till 220k. Nu har jag inte fått skuldebrevet ännu - för jag har även en kredit som är synlig på UC som jag glömde bort när jag pratade med de som jag vill lösa. Andra i forumet har sagt att de bara kunnat skriva in pg på skuldebrevet och sedan fått den summan utbetalt på kontot för att lösa själva trots att det ingår i lösenkravet - men jag vet inte hur jag ska göra än, kommer ev ringa de innan också och dubbelkolla!

Kan rapportera när jag fått allt klart från dem, men de var väldigt tillmötesgående med att sänka lösenkravet (har också varit helt transparent i min ansökan om alla mina lån utanför UC också så).

Jag skulle inte gå runt Ikanos lösenkrav som det står under inlägget ovan. Vet inte ens om det fungerar i dagsläget. Har inte provat så ingen aning.

Ang att avvakta 24h så ja, jag fick mer, BÄTTRE förslag nyligen via Advisa från Dnb dagen efter även om jag fick ett sms att ansökan är färdigbehandlad.
Jag bara hoppas att dom kan hjälpa till att betala krediter och lån utanför UC. Det står på flera ställen att dom inte kan hjälpa till att lösa krediter, men läser man inlägg här så verkar det ju gå.

Jag fick inga fler erbjudanden och nu har det gått 36 timmar typ. Men jag kör på Ikano så länge dom går med på att lösa krediterna.

vad fick du för erbjudande?

Jag fick via Ikano nyss, på 350k med lösenkrav på 300k. Jag pratade med dem om att jag hade lån/krediter för 130k att lösa utanför UC så då sänkte de lösenkravet till 220k. Nu har jag inte fått skuldebrevet ännu - för jag har även en kredit som är synlig på UC som jag glömde bort när jag pratade med de som jag vill lösa. Andra i forumet har sagt att de bara kunnat skriva in pg på skuldebrevet och sedan fått den summan utbetalt på kontot för att lösa själva trots att det ingår i lösenkravet - men jag vet inte hur jag ska göra än, kommer ev ringa de innan också och dubbelkolla!

Kan rapportera när jag fått allt klart från dem, men de var väldigt tillmötesgående med att sänka lösenkravet (har också varit helt transparent i min ansökan om alla mina lån utanför UC också så).
Låter ju super! Skönt att höra att dom verkar vara tillmötesgående. Jag är bara intresserad av att lösa min lån så jag får det att gå runt varje månad. Har inte ansökt om en krona mer. Skulle nästan vara skönt om dom gjorde jobbet åt mig istället för att betala ut något till mitt konto.

Jag har tackat ja till Ikano nu och precis laddat upp alla underlag. Nu håller jag tummarna för att dom hjälper mig.

Uppdatera gärna hur det går för dig!

Jag bara hoppas att dom kan hjälpa till att betala krediter och lån utanför UC. Det står på flera ställen att dom inte kan hjälpa till att lösa krediter, men läser man inlägg här så verkar det ju gå.

Jag fick inga fler erbjudanden och nu har det gått 36 timmar typ. Men jag kör på Ikano så länge dom går med på att lösa krediterna.

vad fick du för erbjudande?
Fick Dnb, 250k, 8,44% som nytt lån. Inget lösenkrav. Behöver egentligen mycket lägre men ska amortera Remember med resten och som har mycket högre ränta nu, mer än 13% så det blir ändå win-win situation.

Fick Dnb, 250k, 8,44% som nytt lån. Inget lösenkrav. Behöver egentligen mycket lägre men ska amortera Remember med resten och som har mycket högre ränta nu, mer än 13% så det blir ändå win-win situation.
Grymt ju! Skönt att bli av med dåliga lån. Sånt här får en att aldrig vilja hamna där igen.

Låter ju super! Skönt att höra att dom verkar vara tillmötesgående. Jag är bara intresserad av att lösa min lån så jag får det att gå runt varje månad. Har inte ansökt om en krona mer. Skulle nästan vara skönt om dom gjorde jobbet åt mig istället för att betala ut något till mitt konto.

Jag har tackat ja till Ikano nu och precis laddat upp alla underlag. Nu håller jag tummarna för att dom hjälper mig.

Uppdatera gärna hur det går för dig!
Hela processen inte klar - men fick ringa till de idag för de löser tydligen inte lån från Swedbank så de bad mig att skriva i lånet ändå på fullmakten och om det är möjligt kommer de att betala ut den summan till mig istället, annars får jag välja ett annat lån att samla istället. Så därför frågade jag inte/skrev inte krediten också då det sammanlagt skulle bli mer än hälften av lösenkravet kändes det som en vild chansning.
men kan va bra att veta för andra att Ikano inte löser lån från Swedbank!

Hela processen inte klar - men fick ringa till de idag för de löser tydligen inte lån från Swedbank så de bad mig att skriva i lånet ändå på fullmakten och om det är möjligt kommer de att betala ut den summan till mig istället, annars får jag välja ett annat lån att samla istället. Så därför frågade jag inte/skrev inte krediten också då det sammanlagt skulle bli mer än hälften av lösenkravet kändes det som en vild chansning.
men kan va bra att veta för andra att Ikano inte löser lån från Swedbank!
Intressant… Hoppas dom kan betala ut summan till dig istället!

Ansökning om samlingslån via Lendo på 300tkr där 280tkr ska användas till att samla lån.

Förutsättningar:
UC Riskprognos 2.2%
11 ff
Inkomst 2022: 384 500kr
Blancolån 264 000kr
Krediter 5400kr utnyttjade

Bäst erbjudande hittills (i skrivande stund 5 minuter efter ansökning):
  • Bank Norwegian - 300tkr med lösenkrav 280tkr, lånetid 12 år, effektiv ränta 8.74%.
  • Marginalen Bank - 300tkr med lösenkrav 280tkr, lånetid 12 år, effektiv ränta 9.51%
  • Nordax Bank - 300tkr utan lösenkrav, lånetid 12 år, effektiv ränta 9.57%
Behöver lite strategiskt hjälp. De blanco jag ska lösa på 264tkr består av två lån, ett på 221tkr hos Nstart och ett på 41tkr hos Swedbank. Har testat tidigare att lösa ut lånet hos Swedbank genom samlingslån med lösenkrav, men de vägrade ge ut inbetalningsuppgifter. Sade att lånet endast kunde lösas av mig via utbetalning till bankkonto.
Då målet är att samla bägge mina blanco, tycker ni jag borde välja ett erbjudande utan lösenkrav (exv. Nordax i exemplet ovan) trots sämre räntesats för att kunna samla allting?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp