Samma här, lendo eller Advisa.. vad är skillnaden ens? Lendo samarbetar med fler banker?
Årsinkomst ca 268.000Vad är allas förutsättningar?![]()
Hade de rapporterat som blanco, fine men som kredit! För några år sedan gjorde Avida Finance samma sak, de rapporterade som kredit men man kunde kontakta de så de rapporterade som blanco men då kunde man inte göra några uttag.Fyfan vad fairlo kommer förstöra för många..
Om du ändå ska söka ett lån varför ansöker du inte om 500.000? Och justerar ner beloppet om du inte får något på 500k.Har inte så bra förutsättningar egentligen. Ville vänta till tidigast augusti då hälften av alla UC FF jag har försvinner, men nu blir jag så illa tvungen att prova.
Inkomst: 456.000 (411.000 i senaste deklarationen)
Synliga blanco: ca 900.000
Inga krediter ( 2 kreditkort som är nollade)
UC FF: 9 (varav 5 försvinner i augusti)
UC % 18% hoppas det sjunker rejält efter uppdateringen då jag 0:at alla mina krediter.
Ska söka 150.000 för att lösa Fairlo. Hade egentligen velat vänta längre och sökt 2*500.000 och på så sätt få 2 lån, men nu måste jag söka för att få bort Fairlo som kredit.
Ska börja rapportera till UC.Jag har inte riktigt hängt med, vad händer med Fairlo?
Tänker att om någon bank skulle erbjuda 500.000 skulle det inte vara någon bra ränta. Då är det bättre att vänta tills jag har bättre förutsättningar.Om du ändå ska söka ett lån varför ansöker du inte om 500.000? Och justerar ner beloppet om du inte får något på 500k.
Helt rätt, och tänk även på att du förmodlingen har annuitetslån, dvs kostnaden för lånen betalar du i början av låneperioden. Räntan måste skillja sig till det bättre för att det skall löna sig att byta annuitetslån hela tiden. Samt att man INTE ta höjd och ökar på lånebeloppet eller återbetalningstiden, då kostar det multum varje gång du byter. Det är det som kallas lånekarusellen. Du byter lån mot lån och hinner aldrig amortera.Tänker att om någon bank skulle erbjuda 500.000 skulle det inte vara någon bra ränta. Då är det bättre att vänta tills jag har bättre förutsättningar.
Kan man göra så igen? För tror ingen ens vill använda deras idioti tjänst mer.Hade de rapporterat som blanco, fine men som kredit! För några år sedan gjorde Avida Finance samma sak, de rapporterade som kredit men man kunde kontakta de så de rapporterade som blanco men då kunde man inte göra några uttag.
Jag förstår att du känner att du inte har något val, men var beredd på att du inte får något erbjudande. Kan du försöka styra ekonomin så du inte behöver låna upp? Shit i din UC just nu. Ha fokus på hur du kan amortera mera, framförallt det som registreras som kredit. Någon back up vore bra att fundera ut.Har inte så bra förutsättningar egentligen. Ville vänta till tidigast augusti då hälften av alla UC FF jag har försvinner, men nu blir jag så illa tvungen att prova.
Inkomst: 456.000 (411.000 i senaste deklarationen)
Synliga blanco: ca 900.000
Inga krediter ( 2 kreditkort som är nollade)
UC FF: 9 (varav 5 försvinner i augusti)
UC % 18% hoppas det sjunker rejält efter uppdateringen då jag 0:at alla mina krediter.
Ska söka 150.000 för att lösa Fairlo. Hade egentligen velat vänta längre och sökt 2*500.000 och på så sätt få 2 lån, men nu måste jag söka för att få bort Fairlo som kredit.