Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vi som klarade skuldsaneringen och vill hjälpa andra vidrare.

Min omprövning tog 5 månader..
Från ansökan eller från att de börjar behandla den?
För ansökte gjorde jag nog i september om jag inte missminner mig.
Men de började behandla den i mitten på dec, då ringde de och ställde kompletterande frågor.

Jag har en väldigt varierande lön då jag är säljare, har dessutom precis bytt arbetsplats (säljer fortfarande bilar) inte lätt och veta när man skall göra en omprövning. Jag vet reglerna ca 5000kr/mån mer netto. Jag kan ha 3-4 mån rejält över per mån och sen 2-3 under. Min tanke är att avvakta fram efter sommaren och se hur lönen utvecklar sig och då göra en omprövning om det behövs. Borgenärerna ser väl ingenting innan taxeringen eller har jag fel?

Så. Jag som bett om omprövning (heter det så?) Samt hade samtal i mitten av december, har jag något att vinna på att höra av mig till den person som då ringde mig?

Vet inte hur lång tid en omprövning tar, men börjar klia lite i fingrarna på att inte få reda på hur det går.
Vet inte vad som tar sådan tid heller.
Så heter det:

Denna länk uppdateras varje tisdagmorgon:

https://kronofogden.se/kontakta-oss/vantetider

Bläddra ner till ”skuldsanering” tryck på + sen 3e fliken:

”Från att vi tar emot din ansökan om omprövning tills vi fattar beslut och meddelar parterna​

- 5 Månader​

Denna vecka börjar vi arbeta med ärenden som kom in den 11 september.

Skuldsanering | Senast uppdaterad: 7 januari 2025”

Så du kan hålla koll på ovan länk på tisdagar. Men gissningsvis får du svar på din omprövning i Mars-April.

Jag har en väldigt varierande lön då jag är säljare, har dessutom precis bytt arbetsplats (säljer fortfarande bilar) inte lätt och veta när man skall göra en omprövning. Jag vet reglerna ca 5000kr/mån mer netto. Jag kan ha 3-4 mån rejält över per mån och sen 2-3 under. Min tanke är att avvakta fram efter sommaren och se hur lönen utvecklar sig och då göra en omprövning om det behövs. Borgenärerna ser väl ingenting innan taxeringen eller har jag fel?
Är du inte rädd för att få maxbeslut.De räknade att jag har 3000 mer än jag faktiskt har, rädd för att få maxbeslut om jag omprövar.

Så heter det:

Denna länk uppdateras varje tisdagmorgon:

https://kronofogden.se/kontakta-oss/vantetider

Bläddra ner till ”skuldsanering” tryck på + sen 3e fliken:

”Från att vi tar emot din ansökan om omprövning tills vi fattar beslut och meddelar parterna​

- 5 Månader​

Denna vecka börjar vi arbeta med ärenden som kom in den 11 september.

Skuldsanering | Senast uppdaterad: 7 januari 2025”

Så du kan hålla koll på ovan länk på tisdagar. Men gissningsvis får du svar på din omprövning i Mars-April.
Du har missuppfattat mig.

Jag har skickat in min omprövning i gissningsvis september? Kan ha varit augusti med.
De ringde mig i dec ang min omprövning

De har alltså gått snart en månad sedan De tog kontakt ang min ansökan om omprövning.
Jag undrar hur lång tid det brukar ta från att de börjar behandla ens omprövning tills man får beslut.
Inte hur lång tid det tar från dess att man ansöker tills beslut.

Du har missuppfattat mig.

Jag har skickat in min omprövning i gissningsvis september? Kan ha varit augusti med.
De ringde mig i dec ang min omprövning

De har alltså gått snart en månad sedan De tog kontakt ang min ansökan om omprövning.
Jag undrar hur lång tid det brukar ta från att de börjar behandla ens omprövning tills man får beslut.
Inte hur lång tid det tar från dess att man ansöker tills beslut.
Okej, ja då var det jag som läste slarvigt. Du borde få besked närsomhelst då tänker jag.

Ponera att datum för avslut för en skuldsanering är 2025-01-31.

Ansökan om omprövning (från borgenär mdd önskan om förlängning) kommer in i november 2024 (eller egentligen när som helst innan 31/1 2025).

KFMs handläggningstider gör att man inte lär titta på detta förrän långt efter att saneringen är avslutad.

Vad händer i detta skede?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp