Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vi som klarade skuldsaneringen och vill hjälpa andra vidrare.

Frågor till er som gått igenom skuldsanering:

Ungefär hur ofta gör borgenärerna kontroller under skuldsanering och är det alla som gör det?

Vilka typer av kontroller är det borgenärerna gör? Är det UC eller gör dom fler kontroller på ex banktransaktionshistorik eller något annat?
Jag fick en kreditupplysning tagen varje år under saneringen utom år 5.
De kollar först och främst inkomsten.
Alla gör det inte.

Jag fick en kreditupplysning tagen varje år under saneringen utom år 5.
De kollar först och främst inkomsten.
Alla gör det inte.
KFM gör inga kontroller efter skuldsanering som vunnit laga kraft va? Det är upp till borgenärerna att sköta. Och man själv att ompröva vid större förändringar.

Frågor till er som gått igenom skuldsanering:

Ungefär hur ofta gör borgenärerna kontroller under skuldsanering och är det alla som gör det?

Vilka typer av kontroller är det borgenärerna gör? Är det UC eller gör dom fler kontroller på ex banktransaktionshistorik eller något annat?

Vissa tar upplysning en gång om året, på mig har det varit bisnode förfrågningar och inte uc. Antar det är för att se taxerad inkomst.

En borgenär kan inte se eller begära ut din bankhistorik om du inte har din bank som borgenär…

Möjligt att de kollar andra saker, men det är ju inget du får reda på.

Bilägande, arv och lottovinster är väl t.ex sådana saker som en borgenär kan ha synpunkter på.

Vissa tar upplysning en gång om året, på mig har det varit bisnode förfrågningar och inte uc. Antar det är för att se taxerad inkomst.

En borgenär kan inte se eller begära ut din bankhistorik om du inte har din bank som borgenär…

Möjligt att de kollar andra saker, men det är ju inget du får reda på.

Bilägande, arv och lottovinster är väl t.ex sådana saker som en borgenär kan ha synpunkter på.
Bilägande går och kolla upp enkelt men arv och vinster måste vara omöjligt om du inte självmant publicerar det i tidningen:)

Bilägande går och kolla upp enkelt men arv och vinster måste vara omöjligt om du inte självmant publicerar det i tidningen:)
Det hittas en hel del arv via borgenärer och ibland i utredning själv, det ska man inte underskatta

Det hittas en hel del arv via borgenärer och ibland i utredning själv, det ska man inte underskatta
Jag vet en person som fick sin skuldsanering hävd pga ett arv som undanhölls, handlade om en rejäl slant som trillade in på kontot vid arvet.

Ångras nog bittert idag, speciellt efter tillgångsutredningen…

Jo jag förstår att sånt kan hittas speciellt arv i första ledet så att säga men annars förstår inte jag har man skall hitta sånt?
Jag vet inte heller men det dyker upp då och då. Utmätte andel i dödsbo tidigare i veckan senast.

Jag vet inte heller men det dyker upp då och då. Utmätte andel i dödsbo tidigare i veckan senast.
Ok, jag tänker jag har sanering och någon avlägsen släkting går bort och jag ärver, vi säger 1miljon! Hur hittar dom sådana pengar, det står ingenstans hur mycket jag ärver…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp