Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vi som gillar att låna pengar, vad lånar vi till?

1 % i ränta låter jätteroligt. De flesta här har sms lån med numera max 49 % ränta, rätta mig gärna, tidigare var det typ 1400% ränta. Alla blir jätteglada över att få samla ihop till lån som inte syns på uc till ca 30 % och när det gått lång tid och förfrågningar försvunnit på uc kanske samlingslån med ränta runt 15-20 %. Sen rullar det på. Hoppas du inte tror att du kan väcka någons intresse för tokinvesteringar i tron att lån på 1 % ska följa på det. Försvinn härifrån i såfall.

1% ränta är ju kanoners, du kanske jobbar på bank för att kunna få en så bra ränta eller har lånat på bostaden. Själv har jag lån med 30% ränta, flera st och det är inget vidare:'(
Men kul att dina investeringar rullar på. Har du som mål att bli ekonomisk fri vid en viss ålder?
1% ränta är ingenting onormalt inom aktievärlden. Jag lånar mot mina aktier som säkerhet, och då får jag riktigt låg ränta, i klass med bostadslån. Avanza/Nordnet erbjuder detta och det heter värdepapperskredit. Skillnaden mellan lån mot aktier jämfört med bostaden är att mäklaren/banken har rätt att sälja av dina aktier om du får för stor skuld i relation till ditt eget kapital. Detta är det vanskliga med värdepapperskredit om man belånar sig för mycket, då kan banken tvångssälja dina aktier om börsen rasar tillräckligt mycket.
Finns det inte risk att det kraschar och du förlorar på det?
Jo det är klart att det kan krascha. Grejen är den att börsen alltid på lång sikt går uppåt, sålänge jag investerar brett (inte enstaka aktier) och har råd med den löpande räntekostnaden så kommer jag gå vinnande ur det hela på lång sikt. Man får absolut inte sälja när börsen kraschar, då förlorar man oftast allt.

1 % i ränta låter jätteroligt. De flesta här har sms lån med numera max 49 % ränta, rätta mig gärna, tidigare var det typ 1400% ränta. Alla blir jätteglada över att få samla ihop till lån som inte syns på uc till ca 30 % och när det gått lång tid och förfrågningar försvunnit på uc kanske samlingslån med ränta runt 15-20 %. Sen rullar det på. Hoppas du inte tror att du kan väcka någons intresse för tokinvesteringar i tron att lån på 1 % ska följa på det. Försvinn härifrån i såfall.
Okej, jag förnekar inte att det finns dom på detta forum med absurda räntor men vad har det att göra med mitt inlägg? Jag delar bara med mig om vad jag gör personligen. Att det vore tokinvesteringar håller jag inte riktigt med om. Lån till aktier är inget ovanligt, se t.ex. statliga pensionsfonden AP7 Såfa som t.om. belånar våra pensionspengar med 25% för att få extra utveckling. I fel händer kan det gå helt käpprätt åt helvete men har man ett gott förstående över vad man gör så finns det goda förutsättningar till vinster. Jag försöker inte lura in nån i någonting.

1% ränta är ingenting onormalt inom aktievärlden. Jag lånar mot mina aktier som säkerhet, och då får jag riktigt låg ränta, i klass med bostadslån. Avanza/Nordnet erbjuder detta och det heter värdepapperskredit. Skillnaden mellan lån mot aktier jämfört med bostaden är att mäklaren/banken har rätt att sälja av dina aktier om du får för stor skuld i relation till ditt eget kapital. Detta är det vanskliga med värdepapperskredit om man belånar sig för mycket, då kan banken tvångssälja dina aktier om börsen rasar tillräckligt mycket.

Jo det är klart att det kan krascha. Grejen är den att börsen alltid på lång sikt går uppåt, sålänge jag investerar brett (inte enstaka aktier) och har råd med den löpande räntekostnaden så kommer jag gå vinnande ur det hela på lång sikt. Man får absolut inte sälja när börsen kraschar, då förlorar man oftast allt.
Då är jag med, trodde att du menade att du tog ”vanliga” lån fr lånebolag/banker till 1% ränta och det är vad de som jobbar på banken kan få.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp