Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vi som extraknäckar!

Jag jobbar lite extra i eget företag. I princip vad jag jobbar med till vardags fast med andra typer av kunder. Det är väldigt oregelbundet och bitvis tungt då jag är rätt trött i skallen efter en dag på mitt vanliga jobb. Det betalar sig dock bra men får bara lön en gång om året i form av utdelning. Tanken har slagit mig att hitta ett extrajobb av mer praktisk karaktär typ butik, taxi eller truck.

Vilka typer av extrajobb har ni?
Inom vården!
Känns bra att göra ngt extra gott för andra. Inte världens bästa pengar man får i lön, men jag får ihop några tusenlappar i månaden och det tycker jag är värt. Jag ser till att jobba helg & natt där finns lite pengar att plocka.

Vad härligt att höra!

Jag tror det är det som driver en med extra jobb - att man har ett mål! Jag har också mycket gott att tacka för mitt extra jobb.

Är tanken att du ska fortsätta jobba extra några år till eller hur tänker du där? :)
Jag tror det. Jag trivs så jäkla bra där. Mycket fina kollegor, och jobbet i sig är nog det bästa man kan ha som extrajobb. Brukar snitta ca 4 49-50h/månad. Ibland ännu mer om man orkar.

Kör lite taxi vid sidan om mitt ordinarie jobb. Färdtjänst rättare sagt. Enkla pengar. Har en riktigt snäll och korrekt chef där som även är en vän. Försöker snitta 100h i månaden och får ut allt mellan 15k till 20k. Utan dom hade jag varit rökt.

Hållit på i snart 3 år. Måste erkänna att det börjar kännas i kroppen nu men Kronofogden är inget alternativ.

Får ont i hjärtat varje månad när jag ser att istället för att lägga undan 25k så går det till att betala av skit. Men det är mitt eget fel. Räknar med att läget ljusnar rejält om 2-3 år.

Kör lite taxi vid sidan om mitt ordinarie jobb. Färdtjänst rättare sagt. Enkla pengar. Har en riktigt snäll och korrekt chef där som även är en vän. Försöker snitta 100h i månaden och får ut allt mellan 15k till 20k. Utan dom hade jag varit rökt.

Hållit på i snart 3 år. Måste erkänna att det börjar kännas i kroppen nu men Kronofogden är inget alternativ.

Får ont i hjärtat varje månad när jag ser att istället för att lägga undan 25k så går det till att betala av skit. Men det är mitt eget fel. Räknar med att läget ljusnar rejält om 2-3 år.
Får du alltså ut 25k extra utöver ditt ordinarie jobb? Isåfall väldigt bra jobbat av dig.
KF är inget alternativ för mig heller så känner igen det du skriver. Kämpa på, så ljusnar det snart! Men kör inte för hårt bara så du smäller in i väggen.

Får du alltså ut 25k extra utöver ditt ordinarie jobb? Isåfall väldigt bra jobbat av dig.
KF är inget alternativ för mig heller så känner igen det du skriver. Kämpa på, så ljusnar det snart! Men kör inte för hårt bara så du smäller in i väggen.
Nej utan med pengarna från extra jobbet samt från mitt ordinarie skulle jag kunna lägga undan totalt 25k varje månad lätt istället för att betala av all skit.

Och det är det som gör ont. Vetskapen att på 4 månader hade jag kunnat spara 100k utan problem och vad jag hade kunnat göra med dom. Nu går allt till lån.

Blir som ett slag i ansiktet varje gång i slutet av månaden hur mycket pengar som går åt.

Ett tag var månads kostanden för alla lån runt 30k. Har gått ner lite men långt kvar.

Jag har lite olika "side hustles".

Det enda regelbundna är trappstädning som jag har i området där jag bor. Tidigare drogs det av på hyran vilket var perfekt (då skattades de ju inte), men sen insåg hyresvärden att det var att betrakta som svartjobb så då fick jag starta enskild firma och fakturera istället.

Från och till tar jag också på mig lite extra gig inom mitt hantverksyrke. Och det har väl hänt att det inte alltid har skattats ska väl erkännas (har varit hos allt från polischefer till tjänstemän på Skatteverket...), men det har blivit mindre sånt nu. Mest att jag hjälper vänner och bekanta vid behov.

Sen säljer jag också grejer. Har samlat på mig väldiga mängder material genom åren (därav de enorma skulderna jag kämpar med). Men jag märker hur betydande det är att vara aktiv. Just nu har jag två bås på en båsloppis. När jag började var jag aktiv och sålde för ungefär 5 K i månaden. Nu har jag inte haft tid att uppdatera båsen och det säljs just bara så jag har råd med hyran för båsen. Måste bli mer aktiv igen.

Jag skulle helst vilja slippa extrajobba. Samtidigt är jag tacksam för varje möjlighet jag får att tjäna lite extra numera. Heltidslönen äts i princip upp av hyra, lån, mat och fasta utgifter. Med extrajobb kan jag trots allt sätta lite guldkant på tillvaron (inga excesser förvisso) och till och med extra amortera lite här och där vilket känns väldigt tillfredsställande:)

Senast ändrad:
Som sagt, inga affiliate-länk,tack! Inlägget har raderats och även svaren på det då det innehåll länken.
Alright, då vet jag! Appropå affiliate, någon som testat och lyckats att få in extra pengar via affiliate marketing?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp