- Meddelanden
- 357
- Mottagna reaktioner
- 115
- Poäng
- 307
Vet du om mina skulder redovisas i brevet om utmätning av fastighet? Dvs i brevet till min partner.
Vet du om mina skulder redovisas i brevet om utmätning av fastighet? Dvs i brevet till min partner.
Från KFM hemsida..Hur går det till? Jag trodde man började med löneutmätning och i sista hand utmätning av fastighet. Vad är det som påverkar den processen? Jag håller på att gå sönder av stressen av att inte veta hur KFM jobbar. Fick ett samtal från banken idag som blivit kontaktade av KFM. När i utredningsrapport arbetet sker värdering av fastighet? Tack för alla svar och ursäkta om mina inlägg är lite osammanhängande men detta är nytt för mig.
Om löneutmätning reglerar skulden inom 12 månader går man inte vidare för att utreda eller eftersöka annan egendom.Det är ju en sak. Men min fråga gäller processen kopplat till löneutmätning. Om de påbörjar den först och hur snart efter det som det kan bli aktuellt med försäljning. Vet inte vad den är värd i dagsläget. Ska ringa KFM imorgon och höra om de kan ge mig info om vad som händer innan sista dag för att svara.
Undrar om de ändrat sina rutiner vid löneutmätning för jag hade det för 10 år sedan och då var det aldrig aktuellt att sälja bostaden. Fick ingen info om att de kontaktat banken heller. Så blev helt tagen på sängen idag. Trodde löneutmätningen skulle få rulla på som den gjorde för 10 år sedan.
Stort tack för svar. Så om jag lyckas lösa/få bort tex 4 av 6 skulder hos KFM så kan det räcka med löneutmätning i 12 månader.Om löneutmätning reglerar skulden inom 12 månader går man inte vidare för att utreda eller eftersöka annan egendom.
För att utmäta en andel av en fastighet måste någon av sökande yrka på hela egendomens försäljning.
Efter utmätning påbörjas ett förfarande som kallas indrag, se utsökningsbalken 8:8.
De gör det . OmSka ringa KFM imorgon. Vill veta om och hur de kontaktar min partner. Någon som är i samma sits och vet?
Antingen så skickar Kronofogden en förfrågan till sökande om bedömningen är att löneutmätning inte reglerar skulden inom sagd tid, eller så anvisar sökande fastigheten till försäljning.Stort tack för svar. Så om jag lyckas lösa/få bort tex 4 av 6 skulder hos KFM så kan det räcka med löneutmätning i 12 månader.
När i processen yrkar sökande på en försäljning? Innan löneutmätningen sätter igång eller senare? Jobbar på att lösa de stora skulderna till Collector och får jag bort dem från KFM är resterande små skulder betalda på 12 månader.
P.s. Jobbar du på KFM? Du verkar ha mycket bra kunskap om deras processer
Ja det händer lite då och då det. Har varit visningar av hus också där sambo kommit hem på lunch och undrat vad som sker.@Lasseman kan berätta nog om utmätningsförättningar han gjort där partnern är helt ovetande.. Om du inte berättar nu så kanske du inte har nån sambo sen när KFM kommer och knackar på.
Nej i sista hand är det utmätning av tvistiga fordringar och flygplan. Fastigheter kommer föreHur går det till? Jag trodde man började med löneutmätning och i sista hand utmätning av fastighet. Vad är det som påverkar den processen? Jag håller på att gå sönder av stressen av att inte veta hur KFM jobbar. Fick ett samtal från banken idag som blivit kontaktade av KFM. När i utredningsrapport arbetet sker värdering av fastighet? Tack för alla svar och ursäkta om mina inlägg är lite osammanhängande men detta är nytt för mig.
Va?De gör det . Om
Ni inte har äktenskapsförord och huset är bara ditt ,
Drar en vild gissning, delägaren som saknar skuld kommer tids nog få kännedom om utmätningen.