Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vet man ungefär när löneutmätning kickar igång?

Jag jämkade med löneutmätningen och det gick kanon ! Däremot är risken stor om du jämkat nu så ser dom det och räknar in det i förbehållsbeloppet och dom drar mer
Det är iofs bra för återbäringen på skatten kommer ju KFM ta när man har skuldsaldo. Så det blir ju samma sak. Kanske går fortare att betala av skulderna.

Så är det ju. Sen kan man ju se det positiva, att det går till skulderna.
Javisst . Bara menade i syfte få
Ut lite mer pengar för o klara sitsen bättre under löneutmätningen . Känns som man redan betalt av skulderns i hundratusentals kronor i räntor på dessa 12 år jag haft dom . Halv miljon minst och när jag sålde lägenheten förra året betalde jag bort 600000 i skulder o mer ändå återstår det nu . Så jag tycker jag gjort min part av avbetalning redan . På nåt vis känns det så
.

Det är iofs bra för återbäringen på skatten kommer ju KFM ta när man har skuldsaldo. Så det blir ju samma sak. Kanske går fortare att betala av skulderna.
Beror på helt hur stora skulder du kommer ha hos kronofogden? Pratar vi miljonen uppåt så kan man räkna med minst 15k i ränta bara per månad

Jag har redan levt på
Existensminimum dessa 12 år utan löneutmätning . Och nu drar snart det riktiga existensminimumet igång på allvar i och med kronofogden . Ingen mer energi . Ingen mer ork att betala mer skulder .

Men om du har övervärde så hade jag sålt huset då ! Och sen betalat av dom så du är helt skuldfri efter det !
Säljer vi huset har vi ingen bostad. En ny bostad kräver insats och en fläckfri UC. och Pengar till insatsen försvinner iom mina skulder och lånen vi har på huset. Hoppas kunna lösa skulden hos KFM på annat sätt. Vet ej vad vårt hus är värt nu.

Säljer vi huset har vi ingen bostad. En ny bostad kräver insats och en fläckfri UC. och Pengar till insatsen försvinner iom mina skulder och lånen vi har på huset. Hoppas kunna lösa skulden hos KFM på annat sätt. Vet ej vad vårt hus är värt nu.
Ja absolut nytt bostadsköp lär nog få dröja absolut ! Men jag tänkte mer på att hyra en lägenhet ! Jag bor själv i en mindre stad och här får man hyra kommunalt så länge förbehållsbeloppet täcker hyran ! Sen har ju din partner en fläckfri ekonomi som du sa och då kan hon själv så på kontraktet ! Rekommenderar dig att inte vänta med att berätta om huset o de ! För bättre hon får reda på det från dig än kronofogden

Ja absolut nytt bostadsköp lär nog få dröja absolut ! Men jag tänkte mer på att hyra en lägenhet ! Jag bor själv i en mindre stad och här får man hyra kommunalt så länge förbehållsbeloppet täcker hyran ! Sen har ju din partner en fläckfri ekonomi som du sa och då kan hon själv så på kontraktet ! Rekommenderar dig att inte vänta med att berätta om huset o de ! För bättre hon får reda på det från dig än kronofogden
Vad menar du med att Kronofogden ska berätta för min partner? Skulderna är mina.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp