Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vet inte vad jag ska göra, vill inte låna mer

Hej!

Det är så att jag har skulder som jag måste betala men jag har inte råd. Jag varken jobbar eller pluggar för tillfället (men ska börja plugga till hösten och då får jag csn), har IDAG lite över 500 på kontot och ska betala hyran i slutet av denna månad OCH i slutet av nästa. Jag har låg hyra men det är ju ändå pengar... och värre är att jag har lånat ca 15 000 sammanlagt och allt ska vara återbetalat innan september..

Jag vill inte låna mer nu, jag vill göra allt jag kan gör att få ihop pengar t.ex. sälja saker, men jag undrar om det ens är MÖJLIGT att låna? Jag känner just nu att hyran är det viktigaste, får jag en betalningsanmärkning (eller flera) så får jag det... bara jag kan bo kvar i min lägenhet. Jag kommer ändå ta tag i allt när jag väl får pengar, vilket jag kommer få.

Jag har varit så dum, spenderat pengar på skitsaker verkligen:( Om jag inte kan betala hyran för nästa månad kan jag alltid kontakta hyresvärden men tänk om h*n inte går med på att skjuta upp det?

Har du nån deklarerad inkomst från förra året?

De 15000 du har lånat, ta kontakt med dom och försök få till att du får göra en plan där du betalar det över en tid. Släng ut annons på blocket om du har något att sälja, tips där är att verkligen tänka till vad någon kan tänka sig att betala för saker inte bara begära vad man själv tycker det ska vara värt, är oftast mer än vad nån vill betala.

Sälj av prylar så du får ihop till hyran/hyrorna och leta efter extrajobb som att klippa gräs eller liknande, får du inte ihop pengar till hyran se till att höra av dig i god tid före till hyresvärden så du inte bara låter tiden gå och inte betalar så du får påminnelser m.m. Hyresvärden brukar uppskatta att man hör av sig i tid så de vet hur läget är så ni kan försöka göra upp en avbetalningsplan eller liknande.

De 15000 du har lånat, ta kontakt med dom och försök få till att du får göra en plan där du betalar det över en tid. Släng ut annons på blocket om du har något att sälja, tips där är att verkligen tänka till vad någon kan tänka sig att betala för saker inte bara begära vad man själv tycker det ska vara värt, är oftast mer än vad nån vill betala.

Det gick att skjuta upp betalningen lite. Men från den ena sidan kommer jag få en faktura 14 juli, från den andra i augusti. Kanske får en eller två påminnelser också, men allt i ändå innan september. Och det kan hända att jag inte får pengar förrän i mitten av september...

Jag får sälja av saker helt enkelt. Men vet inte om Blocket är det rätta stället, det kostar väl? Jag testat lite andra, får se hur det går. Hyran är i alla fall viktigast.

Sälj av prylar så du får ihop till hyran/hyrorna och leta efter extrajobb som att klippa gräs eller liknande, får du inte ihop pengar till hyran se till att höra av dig i god tid före till hyresvärden så du inte bara låter tiden gå och inte betalar så du får påminnelser m.m. Hyresvärden brukar uppskatta att man hör av sig i tid så de vet hur läget är så ni kan försöka göra upp en avbetalningsplan eller liknande.

Ja, kan jag inte betala ska jag höra av mig i tid. Kanske kan betala en del av hyran åtminstone, är väl bättre än ingenting..

Testa sälj prylar på tradera det kostar inget förrän du sålt en vara, dock är inte tradera bästa stället att sälja större saker på såsom möbler m.m som ej är möjliga att skicka med posten/schenker/dhl. Dock fungerar det att sälja kläder och mindre prylar, sätt ett minsta pris du är beredd att sälja varan för annars kan det sluta med att en pryl som är värd 500 kr går för 1 kr vilket inte är så kul i ditt läge.

Vet inte var du bor men om du inte vill sälja på Blocket eller Tradera kanske du har något du kan pantsätta på Pantbank så länge om det finns någon i närheten. Så kan du ju lösa ut det när du får pengar så förlorar du inte dina saker om det är något värdefullt.

Testa sälj prylar på tradera det kostar inget förrän du sålt en vara, dock är inte tradera bästa stället att sälja större saker på såsom möbler m.m som ej är möjliga att skicka med posten/schenker/dhl. Dock fungerar det att sälja kläder och mindre prylar, sätt ett minsta pris du är beredd att sälja varan för annars kan det sluta med att en pryl som är värd 500 kr går för 1 kr vilket inte är så kul i ditt läge.

Jag startade en tråd om att dra in pengar på Tradera men den togs bort direkt av oklara skäl (gnäll). Håller med arwid. Jag kan allt om tradera, det är lätt att tjäna pengar om man gör det rätt. tyvärr vågar jag inte ge mitt alias med tanke på hur vissa i forumet är............

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp