Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vet inte vad jag ska börja med.

Hej,

Har lyckats samla på mig en enorm skuld, på ca 300.000kr
50.000 på Euroloan och 170.000 på bank norwegian som kostar mig 6.000/mån

Sen har jag givetvis ett par smslån....
Onea: 30.000
ViaKredit: 10.000
Credway: 20.000
EasyCredit: 10.000

Jag har haft en stabil månadslön i 1år på 19.000 efter skatt men ändå lyckats skuldsätta mig pga diverse anledningar, och nu i Februari månad går mitt kontrakt ut (kommer få det förlängt men lönen blir lite konstig dom kommande 3 månaderna, har skickat ett mail till personalchefen och bett om mer arbete så får se hur det löser sig på den fronten)

Lön Februari: 30.000 efter skatt (semester utbetald)
Lön Mars: 10.000
Lön April: 10.000

Har bett om mer jobb och kan bli så att jag kommer tjäna runt 60-70.000 dessa 3 månader.

Onea kostar mig 3.000/mån totald skuld 30.000
ViaKredit 1.000/mån, total skuld 10.000
Credway 1.000/mån, totalt skuld 20.000
EasyCredit 4.100/mån i 3 månader, total skuld 10.000
Banknorwegian: 4.000/mån
Euroloan: 2.500/mån

Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp alla betalningar. Lyckas jag inte få mer jobb under mars/april blir det verkligen tufft, förhoppningsvis får man lite tillbaka på skatten då. När jag lyckats beta av SMSlånen har jag tänkt betala 10.000/mån på Euroloan & norwegian för att bli skuldfri så snabbt som möjligt.

Anledningen till att min ekonomi blivit såhär är att jag inte har riktigt förstått hur allvarlig situationen är, har levt en livsstil som jag insett inte kommer fungera och ska göra allt jag kan för att bli skuldfri inom några år.

Senast ändrad:
Börja med att ringa runt till dom du har skulder hos och förklara situationen. Kan de ge dig uppskov någon månad, kan du få betala mindre belopp annars? Om du inte kan få mer jobb på din nuvarande arbetsplats kanske det går att fixa extrajobb någonannanstans? Det är jätte bra att du har insett att du behöver ändra din livsstil, det är första steget. Sätt stopp för lånandet nu, innan det går ännu längre! Stort lycka till, hoppas att allt löser sig!

Jag ger dig rådet att betala onealånet fort som fan! Det finns inget lån som slukar ränta som det lånet.

Kolla upp vilket av lånen som har högst effektiv ränta, betala av det asap, sen gör du samma sak, högst effektiv ränta > betala av.

Det kan vara en idé att försöka få ett samlingslån till de dyraste lånen, för som någon sagt innan så har t.ex onea skyhög ränta. Om det finns möjlighet till det.

I din kommun finns det budget/skuldrådgivare som du kan gå till, ta reda på all info om lånen du har och gå dit. Så får du hjälp av kunnig person.

Framförallt, sluta låna NU!
Hoppas det löser sig!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp