Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Verkligheten har kommit ikapp, släppa vissa lån, söka sanering?

Min man äger vårat hus till 100% och dom har aldrig kollat det. Jag har haft löneutmätning sedan 2016 och vid tillgångsutredning står att jag ej har några tillgångar. Däremot ställde det till problem vid skuldsaneringsansökan då jag tidigare varit delägare av huset å dom ansåg att jag undanhållit tillgångar trots att det var långt innan jag hamnade hos kfm som överlåtelsen skedde.
Har du ägt huset nån gång?

Min man äger vårat hus till 100% och dom har aldrig kollat det. Jag har haft löneutmätning sedan 2016 och vid tillgångsutredning står att jag ej har några tillgångar. Däremot ställde det till problem vid skuldsaneringsansökan då jag tidigare varit delägare av huset å dom ansåg att jag undanhållit tillgångar trots att det var långt innan jag hamnade hos kfm som överlåtelsen skedde.
Det ska finnas en tidsfrist, tror det är 5 år.

Sedan man var delägare annars kan avtal(t.ex. bodelning,överskrivning, gåva)ogiltigförklaras.Du var alltså delägare, hur länge sedan och hur slutade du vara det?

Jag var delägare för över 10 år sedan så den tiden har ju passerat för min del då.
Jag fick hjälp av min mans föräldrar med en större summa pengar motsvarade värdet på min del av huset med villkoret att min man skulle äga hela huset själv, som en betalning kan man säga på sätt å vis. Jag valde att lösa andra skulder för att meningen var att min man skulle tagit över bolånen själv, vilket han då inte fick när vi väl var där.

Jag var delägare för över 10 år sedan så den tiden har ju passerat för min del då.
Jag fick hjälp av min mans föräldrar med en större summa pengar motsvarade värdet på min del av huset med villkoret att min man skulle äga hela huset själv, som en betalning kan man säga på sätt å vis. Jag valde att lösa andra skulder för att meningen var att min man skulle tagit över bolånen själv, vilket han då inte fick när vi väl var där.
Över 10 år,det är anledning att ingen frågade, efter 10 år tror inte att det står någonstans att du var delägare.

Över 10 år,det är anledning att ingen frågade, efter 10 år tror inte att det står någonstans att du var delägare.
Hos Lantmäteriet finns alla uppgifter om en fastighet. Tidigare ägare går att hitta.

Detta hus har jag aldrig ägt, hon är stått på lagfarten hela tiden hade du bolånet delat med honom då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp